Gå til innhold

Klesstørrelse - nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen.

Da nærmer det seg tiden for å starte Den Store Handlerunden...

Lurer litt ang størrelse på klær for helt nyfødte. En tabell jeg fant opererer med str 50 for nyfødt og 56 for 0-2 mnd. 0 mnd skulle vel også være ganske nyfødt...

Hvilke størrelse regner dere med å bruke helt med det samme? Kjøper dere inn mye i str 50? Dere som har barn fra før: Hva er deres erfaring? (Kommer vel an på størrelsen på babyen.) Dumt å kjøpe inn masse som viser seg å være for lite (nesten) med det samme...

Takker for mange svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)

Jeg har kjøpt et par antrekk i str 50 pluss en kjøredress, og kanskje fire/fem antrekk i 56...og masse i str 62.

Skrevet

Jeg har en gutt fra før og har mest klær fra ham i str 56. Venter gutt også denne gang. Har to "sett" i str 50. Ett som jeg tenkte og bruke som hente sett.. Men tar det sånn litt på sparket. Umulig og vite hvordan lille Ruben blir når han kommer ut, så om han er under 50 cm så får far og familie dra på shopping:) Er 37+6 så regner vel med han er rundt det samme som sin bror da han ble født.. han var 51 cm:)

Lykke til med den lille:)

Skrevet

Etter erfaringer fra forrige gang har vi en del klær i str 56, og kun to bodyer i 50. Hvis knøttemor viser seg å være så liten at 50 er mer passe enn 56 så sender vi pappa ut på panikkshopping mens vi er på barsel.

Skrevet

Her kan du følge en tråd fra de som har ny erfaring anngående dette. De fleste brukte 50 en god stund, mens noen få sier det ble fort trangt. Jeg har kjøpt en del i str 50, men det er fordi jeg har så lyst til å ha en del som passer skikkelig helt i starten. Men det er en smakssak. Som du ser av tråden er det en god del som velger 56 i starten også, selv om de er litt store de første ukene.

Jeg vet av vekstestimering at jeg får en forholdsvis liten baby, så jeg føler meg trygg på at str 50 passer et par uker i hvertfall. Kos deg.

http://www.dinbaby.com/forum/thread/7295616

Skrevet

Vi hadde en sparkebukse i 50 sist og den ble brukt i ca 2 uker, hun var 3600 og 50 cm. Ville ikke har så mye i 50, 56 brukte vi en stund og 62 enda lenger:-)

Skrevet

Ah, tusen takk. Da skal jeg kikke her.

Er forresten en sånn vekstestimering alle får i forkant av fødsel? Er en stund siden jeg har vært på kontroll nå...

Skrevet

jeg kjøpte mye 56 forrige gang og det angret jeg på..ingenting av det passet,,men jeg fikk ei lita jente på 46 cm og veide 2850g da...trengte mye 50 klær jeg ihvertfall:)

Skrevet

Storebror i familien her var 4400g og 52cm når han ble født. Vi hadde, selvfølgelig, hørt mye på mamma og kjøpt bare klær i str 56 og 62, men måtte dagen etter vi kom hjem fra sykehuset en tur på shopping og kjøpe tre blåe dresser i str 50 for å ha noe som passet akkurat. De dressene brukte han ca 1mnd. Nå har vi også kjøpt str 56 til lillesøster, men likevel en rosa dress i str 50, bare i tilfellet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...