Gjest Skrevet 8. desember 2006 #1 Skrevet 8. desember 2006 Hei, lurer på om dere her inne kan hjelpe meg litt. Jeg er gravid for 2. gang, og 19 uker. Har fra før en aktiv skatt på fire. Sist jeg gikk gravid var det stor aktivitet i magen på dette tidspunktet, og jeg kunne også kjenne det fra utsiden. Denne gangen er det rolig, små bevegelser, og jeg er ikke sikker på at jeg kjenner det hver dag. Bevegelsene er så forsiktige at det kjennes ot som det skal bli lenge til mannen min får kjenne noe. Morkaka ligger opp og bak, samme sted som sist. Jeg veier nok 4-5 kg mer enn sist, men hvor mye kan det ha å si? På ultralyd kommenterte jeg stille til mannen min "så rolig den er i forhold til den forrige", og i det samme sa ultralydlegen "Ja her var det aktivitet!" Er det noen av dere andre som har flere barn som har opplevd noe liknende? Er det grunn til bekymring?
En liiiten til. Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Jeg kjente ingenting før rundt uke 20 jeg,og er andregangs.Tror du kan ta det med ro,har lest at man ikke skal sammenligne svangerskap med de du har hatt før,de kan være svært ulike.Sparkene kommer nok,er i uke 27 jeg nå,og det kjennes ut som han aldri sover.Kanskje du også har en stille-før-stormen baby )
Frk. Vable Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 Jeg har det akkurat som deg, tror jeg... Jeg er i uke 24, og kan kjenne det på utsiden, men ikke i nærheten så mye som datteren min. (som forøvrig også snart er 4...) Kjente det ca. i uke 16 på begge to, men datteren min sparket kraftig og var veldig aktiv fra første gang jeg kjente noe! Denne her er ganske rolig, kjenner bevegelse hver dag, men det er som du sier, rolige bevegelser, han snur seg mer enn han sparker. Det blir forresten en gutt denne gangen, har hørt at de er litt mindre aktiv enn jentene....? Vet du hva du får? Kanskje det er gutt? Tror ikke du skal bekymre deg, du trenger vel heller ikke kjenne det hver dag enda, tror jeg...
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 Jeg er i uke 21, og her er det full fart med masse liv! Men i forrige sv.skap var et mye roligere... Det varierer nok veldig fra gang til gang! Du får kanskje et rolig barn. Prøv eventuelt å drikke litt appelsinjuice, eller sutte litt på en siton og se oom ikke det kan få knøttet ditt til å røre litt på seg:) Så lenge du har sett at alt er bar på ul må du ikke bekymre deg:)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå