Gå til innhold

Februardamene, står det bra til ?

Anita65

Anbefalte innlegg

Heisan Dingeling, Baffy og dere andre damer som har termin utpå nyåret. Håper det er bra med dere. Jeg syns tida går så fort nå, det er vel en god hjelper i jula som nærmer seg med raske skritt... Jeg er i uke 30 nå, med en liten, aktiv sprellemann i magen. Er i ganske bra form, noen småplager må en vel bare regne med. Dere da ?

Fortsetter under...

Hei, jeg er også i uke 30, har termin 19. februar. Venter tvillinger, så magen har nå blitt rimelig stor.... Men formen er ellers bra, så jeg har ingen grunn til å klage :-) Har heldigvis fått mye av babyutstyret på plass, det er godt, ettersom jeg blir mindre og mindre mobil ettersom dagene går....

Hei på deg..

så koselig å bli etterlyst da ..=)

jeg surrer rundt her i huset å steller litt til jul,så i dag har jeg bakt kakemenn.. nam!

pga.bekkenløsning så begrenser det seg litt med hjemmesysler,men jeg kan jo ikke kun sitte i en stol heller da.. har også startet hos fysioterapeut så i dag var jeg en smule støl,ja..

ellers er formen bra og det er bare helt nydelig å slippe nattevakter.. sukk!

Tigergutt er helt vill til tider, så jeg lurer på hva slags liten herremann det blir når han kommer ut.. =] skulle nesten tro at han hadde en bror inni der også..

men jeg føler meg ikke klar til å ta i mot en baby enda,liksom. greit nok,det er enda ca.2 mnd til terminen,men likevel..

andre som føler det slik??

Jo takk her går det også bare bra - er nå passert 31 uker på vei og syns tiden går akkurat passe fort. Mye henge fingrene i mht jula + bursdagsselskaper for 2 av barna, utsetter liksom å ordne alle babytingene til januar tror jeg.

Var på kontroll på sykehuset på mandag og legen kan fortsatt ikke si om de må ta keiser snitt pga muskelknuten. I så fall antydet hun at det må gjøres ca 2 uker før termin og det er jo allerede slutten av januar!! Men jeg er av de som IKKE ønsker ks og håper i det lengste å kunne føde vaginalt som jeg har gjort med de 3 andre.

Formen er bra, lite kynnere mer nå og jeg er i gang med turgåingen igjen. Går opptil 1 1/2 time 4-6 ganger i uken og det er deilig. Hjelper godt på åreknutene i det venstre benet som egentlig er den verste plagen jeg har nå for tiden.

Flott å høre om hvordan dere andre med termin på nyåret ligger an!

Har ikke skrevet mye her inne, men hyggelig å høre at det går bra for dere andre som har termin i februar. Står rimelig bra til her også. Er i uke 32, og gleder med veldig til permisjonen min starter i januar. Magen er rimelig stor, og det er skremmende at den skal vokse i ytterligere 8 uker.

Hei Marit70, Dingeling, Baffy og Feb07 !Godt å høre at det står bra til med dere. Jeg har ikke vært så mye inne på disse sidene den siste måneden, det har vært så mye anna. Flere bursdager nå før jul, og så er det julegavene da. Jeg har vært plaga med jernmangel, blodprosenten var nede i 56, mens jernlageret var på bunn; 4...Så jeg har vært rimelig trøtt og slapp. Har gått på store doser jern, og formen er mye bedre allerede. Kjenner også litt til bekkenløsning, men det har jeg hatt de tre siste svangerskapene også. Jeg går 2-3 turer på 70 min i uka, og det tror jeg er bra mht bekkenet, for hittil har jeg ikke vært så veldig plaget. Og smertene i magen når jeg går, har også avtatt. Derfor skal jeg forsøke å gå turer så lenge det går. Men kan hende at turene blir kortere etter hvert...

Magen er ikke kjempestor; jeg bærer nok gutten litt inni meg på en måte.Først nå vises det litt. Har lagt på meg lite, bare 3 kg. Men det kommer sikkert mer etter hvert....

Jentene her i huset gleder seg veldig, og vi har kjøpt en del klær, siden det er en gutt og vi har bare jenteting fra før. Dessuten er jo mye slitt etter 3 barn. Vi har det meste av anna utstyr, men skal kjøpe noe nytt sengetøy etc. Trodde at vogna var brukbar, men den er jo 12 år gammel og slitt, så i dag var hele familien og så på vogn. Den som var mest ivrig på å kjøpe vogn, var gubben sjøl...hehe. Men vi andre var veldig enige, så da ble det vogn !!Simo kombivogn som er på tilbud nå til 3999,- Vi kjøpte den sorte med grått mønster, kjempefin ! Den gamle blir ekstravogn på hytta..

Dingeling, det må være godt å slippe nattevaktene nå, du får kose deg videre. Og Baffy, håper du slipper ks, det er nå vel best å føde vaginalt, selv om man slipper de forferdelige smertene under fødselen med ks.Ønsker dere lykke til videre, både Marit og Feb07, og Dingeling og Baffy, og alle andre.Fint at vi kan følges videre her inne ! Forresten, Marit og Feb07, har dere barn fra før ?

Annonse

Hei, dere andre februardamer! Kjekt å følges her inne. Jeg har tidligere holdt meg mest på tvillingsidene, ettersom jeg venter tvillinger, så jeg kan jo presentere meg selv litt. Er 36 år, bor i Bergen, og har en jente på 3,5 år fra før. Venter to jenter i februar.

Dette svangerskapet er ganske så forskjellig fra det forrige. Mens jeg sist hadde mange måneder der jeg var i god form mellom den "trøtte og kvalme" fasen og den høygravide fasen, føles det nå som jeg har gått rett fra intens kvalme til å være høygravid. Sist var jeg i full jobb frem til 2 uker før fødselen, og trente masse, mens jeg nå ble tidlig sykemeldt, først 50% og deretter 100%. Noe trening blir det ikke noe av, men prøver allikevel å unngå for mye stillesitting. Tar meg en tur ut daglig, og har noen få gjøremål på planen hver dag. Det er en hårfin balanse mellom for mye og for lite aktivitet, det gjelder å finne en middelvei.

Til tross for at jeg var ekstremt dårlig i første trimester, hadde massevis av tidlige kynnere og tidlig fikk stor mage, forsto jeg ikke at vi ventet tvillinger før det ble oppdaget på ultralyd i uke 18. Men da falt jo en rekke biter på plass.... Et lite sjokk til å begynne med, men det ble fort snudd til glede.

Tvillinger krever nødvendigvis litt ekstra på utstyrsfronten i forhold til ett barn, så jeg har måttet handle ganske mye. Og tvillingvogn er ingen billig fornøyelse... OTH-vognen ble sterkt anbefalt for tvillinger, så da falt valget på den. Har jo selvfølgelig en del jentetøy fra før, men ettersom 3-åringen vår er født på sommeren, er utvalget av ullklær i små størrelser ikke det beste... Må vel også kunne forvente at det blir mer bruk for klær i str 50 denne gangen enn sist...

Det viktigste av det som gjenstår nå er å få barnerommet klart, men her er det ikke så mye som jeg kan ordne selv i min tilstand, så her er det "pisking" av gubben som gjelder:-) Han merker nok at jeg har god tid til å planlegge prosjekter og oppgaver til ham....

Så nå går jeg rundt her og suller, har for en gangs skyld god tid til juleforberedelser. Har laget pepperkakehus med tre-åringen, og vi har hatt juleverksted med mye glitter og annet dill. Og det er vel kanskje på tide å få bestilt julekortene.... (Merker at jeg blir litt lat av å ha så god tid også, er vant til å alltid være presset på tid...)

Det blir nok en rolig jul på oss i år, uten de store selskapelighetene, men god julestemning skal vi sørge for at det blir.

Håper dere andre har en fin førjulstid også, sørg for å ta vare på dere selv, ikke stress for mye!!! Det er nok av dem som har født 2 mnd for tidlig i romjulen....

Hei.

Er ny her inne og skal ha gutt nr. to i februar. Har vært innom å "smugtittet" litt innimellom. I likehet med Feb-07 synes jeg det er helt utrolig at jeg skal vokse i ennå mange uker... Kan bli ganske stor etter hvert. Har såvidt begynt å tenke på alt som skal gjøres klart til det nye familiemedlemmet melder sin ankomst, men stresser ikke med det før jul. Vi har jo en god del etter førstemann som kan brukes. Gleder meg til juleferie og til perimisjonen begynner...

Hei Marit. Det må være spennende å gå med tvillinger i magen, men kan tenke meg at dere ble overraska på ultralyden da det ble oppdaga at det er to babyer der inne. Artig for hun som blir storesøster også, selv om det blir en overgasng å må kjempe om oppmerksomheten, ikke bare med en baby, men med TO! Skal du ha keisersnitt, eller føde vaginalt ?Hvor er du fra ?

Hei Anita. Høres ikke noe kjekt ut å slite med magetrøbbel. Har dessverre ikke så mange gode råd å komme med. Jeg ble heldigvis kvitt kvalmen etter 1. trimester. Jeg har heller ikke lagt på meg så voldsomt mye, 6,5 kg siden kontroll i uke 11, men da hadde det jo kommet noen kilo allerede (vet ikke helt vekten før jeg ble gravid).

Slet litt med halsbrann i en periode, men det kom seg da jeg kuttet ned på juice.

Jeg var på ultralydkontroll i går, alt så ut til å være bra. De driver og turner inni magen, nå ligger TV1 med setet ned, Tv2 med hodet ned, men dette kan visst stadig endre seg. Jeg håper på å kunne føde vaginalt, men det får vi ta som det kommer.

Er spent på hvordan storesøster takler overgangen til å få to babyer i huset, det blir nødvendigvis litt mindre oppmerksomhet på henne. Hun er veldig opptatt av babyene i magen, men det er jo enkelt nå så lenge de er der inne, og ikke krever noe ekstra....Hun har jo en fin tid nå som jeg har god tid både ved levering og henting i barnehagen, det er lite stress. Det var forøvrig Lucia-feiring i barnehagen i dag, med felles frokost for foreldre og barn. Koselig:-)

Hvor gamle er barna dine da? Det blir sikkert spennende med en gutt ettersom du har jenter fra før:-)

Jeg er forøvrig fra Bergen. Ser at du bor i Trondheim. Bodde i Trondheim i studietiden, så jeg er ikke helt ukjent med byen... Husker godt all isen som dekket fortauene hele vinteren gjennom (det føltes i hvert fall sånn). Men nå er det vel like vått som her i Bergen?

Ja,bor rett utenfo Trondheim.Har ikke vært glatt på veiene hittil, ikke snø heller.Lite regn.Syns nå det er litt greit det da, men ønsker meg litt snø til jul..

Vi har tre jenter fra før. De er 11, 9 og 6 1/2 år gamle. Vi alle gleder oss veldig til lillegutten kommer. Tok sin tid før jeg vendte meg til gutt, det var så uvant, det er jo så jentedominert her i huset...Og så tror man ikke det kan bli gutt når man har tre jenter fra før.. Men kjempeartig med gutt, spennende for jentene også.

Kjøpte jo ny simo kombivogn på lørdag, den gamle fra 1995 er slitt/ revna i kalejen oppå og steinharde, lekre hvite hjul, hehe.., den skal vi ta med på hytta som ekstravogn.De to minste trilla på vogna i hele helga, og sa de ønska at babyen kunne ligget oppi der, driver og tyvtriller litt ja. De koser seg med å kjenne / se på magen når babyen sparker og rører på seg. Stor stas for alle. Får nok mye hjelp av dem.

Jeg tror jeg skal si ifra om at jeg ønsker en sjekk på sykehuset, med ultralyd.Slapper mer av hvis jeg får høre at lilllegutten har det bra, og vokser som han skal. Var du på ekstra ul-kontroll nå, eller blir det oftere ul når du har tvillinger i magen ?

Det er veldig godt å få tatt noen ultralydkontroller, man går jo rundt og bekymrer seg for alt mulig. Hadde kun en ekstra UL ved forrige graviditet, helt på slutten av svangerskapet (det var noe legen ville sjekke i forkant av fødselen). Ved tvillinger skal det være flere UL kontroller, ca én gang pr måned. Veldig godt å få bekreftet at alt er bra (men stort sett er det jo det, da, heldigvis :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...