Gå til innhold

Ønske om nr. 3. Skal-skal ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er flere som har tanker som meg.

Vi har to flotte jenter, men jeg kjenner et savn etter nr 3.

Vet ikke hvorfor men i mitt hodet føler jeg oss mer som en komplett famile da. Kanskje fordi jeg kommer ifra en fam med 3 barn.

Jeg har sakt det helt siden vi fikk nr 2 at jeg ikke var ferdig med dette.

Min mann "gir" meg gjerne dette barnet hvis det er det jeg ønsker men da må vi kjøpe et større hus, bytte biler og alt som fyller med.

Jeg stortrives der vi bor nå og er ikke så lysten på å flytta.

Da må det være i samme felt.

Vi har snakket ganske mye om dette om vi skal-skal ikke og jeg sliter med tanken om å sette en sluttstrek og si nei jeg vil ikke ha flere barn.

Skulle ønske jeg kunne bestemt meg og følt dette var rett.

Nå er det sikkert neon som kommer til å komentere at to er nok og det er jeg enig i men jeg har denne følelsen som jeg ikke klarer å bli kvitt uansett hvordan jeg vender på det.

I hodet mitt og logisk tekning sier meg det er nok med 2.

Noen som kjenner seg igjen i dette??

Please svar... kjenner jeg trenger litt tilbakemelding.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Fornuften i meg sa for fire år siden at vi var en komplett familie. Da hadde vi akkurat fått vår andre jente, og familielykken var fullkommen.

Trodde jeg.... Men, nå er jeg altså her og prøver på nr 3... Har denne følelsen at jeg gjerne vil ha et barn til! Mannen min har alltid ønska seg tre, men jeg har sagt at to er nok... Men, jeg føler nå at et til må vi ha!!

Husmessig er det ikke det lureste vi gjør, for vi også har et soverom for lite. Men, det er ikke det viktigste.

Tenk om du skal gå gjennom livet å angre på at du ikke "skaffa" deg det barnet som du egentlig ønska deg!

Lykke til med barn nr tre, håper det klaffer for dere ganske snart =)

God helg =)

Skrevet

Eg har "alltid" hatt lyst på tre barn, men de første årene etter eg fikk nr 2 syntes eg vi var en komplett familie! Men, så begynnte lengselen etter flere... så brukte lang tid med fornuften og diskusjoner med mannen før vi ble prøvere!!

Føler skikkelig at det er dette eg vil..... tror eg hadde angret senere...

Vi har og innredet huset etter de to barna vi har.. men ser gode muligheter i å tilpasse det. Det er det verdt, synes eg!

Ønsker deg lykke til!!!

Klemklem!!

Skrevet

Hei hei!

Jeg synes dere skal gå for nr 3!! Norge trenger flere barn!!! Som en annen svarte deg, tenk om du skal gå videre gjennom livet og tenke på tredjemann som du kanskje kunne hatt, men ikke klarte å bestemme deg for å prøve på... Tror 100% sikkert du IKKE kommer til å angre på tassen/tulla når han/hun først er her!

Fornuft må man bare sette til side i slike spørsmål, synes nå jeg. Barn har de færreste råd til, hvis man skal begynne å tenke fornuftig og hva som lønner seg.

Selv har vi én datter, og jeg håper desperat å bli gravid snart med nr 2, selv om vi overhodet ikke har råd til flere! Både mannen min og jeg har lyst på 3 (gjerne 4!), så vi får håpe vi blir gravide snart... :-/ Har begynt å tenke at jeg aldri mer vil bruke prevensjon (er 31 år nå), bare ta imot de barna vi får, liksom... Det går jo myyye tregere å bli gravid med nr 2 enn nr 1 for oss, i hvert fall.

Og når det gjelder hus, kan jo barna fint dele en god stund, ikke sant? Selv delte jeg soverom med brodern til vi var 8-9 år, gikk helt fint det.

Skrevet

Kjekt å få litt "støtte".

Det er så mange så himler med øynen over nr.3.

Lufta ideen her inne noen ganger tidliger og da fikk jeg bare negative ting slengt tilbake om å være fornøyd med de to jeg hadde o.l.

Var gravid med tvillinger men mista først den ene i uke fem og den andre måtte jeg innlegges til utskrapning i uke 10. Var ikke noe vekst.

Dette er nå 3 mnd siden.

Blei gravid på fførste forsøk de to siste gangene så jeg har liksom ikke noe problem, men nå har jeg følelsen at jeg ikke kan bli ettersom jeg hadde så mye problemer, rester, blødninger, væskeannsamling i buken og en påbygende infeksjon.

Tiden vil vise.

Kanskje jeg overtenke dette.. ser selvfølgelig fordelene med i kun ha to og slippe å gå igjennom et svangerskap til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...