Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #1 Skrevet 8. desember 2006 hjelp!! skal til frisøren i morgen tidlig..lurer på om noen som vet om det er skadelig å farge håret (lyst)??påvirker det fosteret? farger dere andre håret?
Gjest Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Jeg er neimen ikke sikker, men det er nå bare å høre med frisøren vil jeg tro... Er frisøren ikke sikker eller du fortsatt er i tvil er det strengt tatt bare å ringe jordmor... Jeg leste nettopp på en fargeeske jeg har stående (mørk) og der står det ingenting om gravide... mye annet, men vi er ikke omhandlet. Mulig at det vil ha noe å si for overfølsomhet for noen av oss, men vil da strengt tatt ikke tro at det påvirker barnet (om ikke du er innelukket i amoniakk da...) ..men det er jo ikkeno som er umulig... Jeg farget forøvrig håret 3 ganger under forrige svangerskap, uten at det ble sagt noe eller gjorde noe med barnet. Siste gangen var 3 uker før termin.... Men det er da snart 10 år siden og ting er jo mer kjent og ikke minst mer farlig i dag enn den gangen... Spennende å høre hva du får til svar hos frisør/jordmor..
Xzux Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 Hei! Jeg spurte min jordmor om dette farging å bleiking ho sa da at det ikke var anbefalt. at det var ikke nokk forskning på det området. Men at det i såfall var bedre å ta striper... da får du det ikke i hodebunnen ol. Men har les et innlegg fra noen jormødre husker ikke om det var her eller på babyverden, de sier at det er helt ufarlig og en gammel myte at man ikke skal farge håret.. så.. ikke godt å vite.. Jeg stripa/bleika etterveksten vertfall... Bleiking er kasnkje mye sterkere enn valig farge, og er kasnkje ikke så bra som farging?? Noen som veit? For jeg har veldig lyst til og bleike hele etterveksten:( ser ikke ut på håret nå..
Xzux Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 foresten; ei veninne av meg som er frisørlæring sier at det ikke er farlig og att de gjør det helt fram til de 3 siste mnd i svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå