Gå til innhold

HVordan skal jeg få et spark i rompa og komme igang?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er overvektig og gravid.Fødte i desember i fjor og er gravid igjen uten at alt fra første graviditet har kommet av.

Har akkurat sagt opp medlemskapet på Nautilus fordi jeg aldri kom meg dit. Spes pga de ikke har barnepass og på kvelden er jeg skutt og "trives" bedre i sofaen.

 

Hvordan skal jeg få ut finger`n,slutte med små spising,alt usunt og komme iagng med litt seriøs trening. Er det noen som har noen råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

mitt beste råd er å finne ne venn eller veninne og lag trnings avtala med vedkommende! da e d itj så lett å finne på unskyldinger! evt meld dæ inn på ett treningsenter der de har barnepass! ( og du blir kjent med andre foreldre som trener... da kan dere trekke m hverandre!)

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det er nok bare DU som kan få deg ut av sofaen, sweetie!

Husk at du blir trøttere av å ligge på sofaen enn av å trene. Fordi formen er dårlig! Har du noen gang opplevd at du har kommet deg ut av sofaen og ut på tur, og måtte snu og gå hjem etter ti minutter fordi du er så trøtt? Neppe! (Så fremt du ikke er i elendig form eller syk.) Litt viljestyrke har du, og hvis du ikke engang orker å finne frem den, har du ikke så mye å klage over!

 

Her er noen tips:

- Lag små, ikke store mål. Små mål er "jeg skal ut og gå i 15 minutter etter middag". Ikke i halvannen time. Sannsynligvis vil du holde på lenger når du først har kommet deg ut døra!

 

- Legg ting til kostholdet ditt i stedet for å fokusere på hva du skal kutte ut. Tenker du "jeg skal aldri mer spise sjokolade" kan jeg garantere at sjokkis er alt du tenker på! Men tenker du heller "Jeg skal spise ett eple hver dag", er sannsynligheten at du en gang om dagen vil bytte ut sjokoladen med et eple.

 

- Drikk 3 liter vann om dagen. Ofte tror man at man er sulten når man egentlig er tørst. (Jeg sier 3 liter fordi det er bedre å sette seg høye mål.)

 

- Legg til en ny liten ting hver uke.

 

- Spis grønnsaker til alle måltider og lag så mye som mulig helt fra grunnen. Det er mange gode kokebøker der ute. Ferdigmat er FY!

 

- Skaff deg en skritteller og få ræva i gir til i alle fall å gå de daglige 10 000 skrittene. DET klarer du.

 

- Og du - det er bare DU!!!!! som kan endre deg. Vi her kan ikke det! Men rådet om å få en venninne med på tur er lurt.

 

Lykke til!! Større ting har skjedd! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...