Gå til innhold

Hvilken bilstol vil du anbefale fra barnet er ca 10 kg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sniker meg inn her på småtroll 1-2 år i håp om å få noen gode tips og råd angående kjøp av bilstol nr 2.

Babyen min er 6 mnd og veier 8,5 kg, men merker allerede at det ikke er veldig lenge til vi må kjøpe ny stol. Er så mye forskjellig å velge i og har lyst å kjøpe en stol som er sikker for barnet og en stol vi alle blir fornøyd med. (er nemlig IKKE fornøyd med den vi har nå, acta graco 0-13kg)

Har tittet på recaro young sport 9-36kg, og falt litt for den.. helt til noen sa at den ikke kan være bakovervendt.. Så da vil jeg jo helst ikke ha den.

Vi har heller ikke sånn isofix system i bilen vår , så stoler med det systemet kan vi ikke ha.

Håper på masse gode tips :)

Skrevet

Vi har kjøpt Be Zafe Izi Kid Combi og er fornøyd med den.

Skrevet

Jeg er også en sniker fra 0-1 ;)

(Guro blir 1 i januar, merker at spørsmålene på 0-1 begynner å bli litt lite interresante for oss, så vi "øver" oss litt på å være her vi...)

Uansett: vi kjøpte Brio Zento, den er fra 9-25 kg, og kan være både bakover- og forovervendt. Først syns jeg den var veldig bratt i ryggen, men har innsett at sånn er som oftest stol nr. 2. Det fins noen som du kan legge ned ryggen mer på, når abby skal sove, men det hadde ikke fungert i vår bil ihvertfall, plassmessig. Sitter ganske trangt på passasjersiden nå, med den bilstolen bak ;) Og vi har en Opel Vectra stasjonsvogn.

Skrevet

Akta Graco Duologic! Den er helt super, kan brukes helt fra nyfødtstadie og opp til 18 kg, og kan stilles i tre ulike stillinger, kjempeenkel å montere, tar liten plass og er rett og slett en SUPER stol! Har ønsket oss den til jul, og kjøper den hvis ikke vi får den :-) Den kan brukes både med og uten isofix, så er jo genialt om dere f.eks. skal flytte den over til en bil med isofix ;-) Den babystolen du har nå er jeg enig i at ikke er noe særlig, men de større stolene til Akta er supre, best i test i halve Europa og er meget trygge og gode stoler :-)

Ellers ville jeg sett på HTS Izi Kid/Combi, Brio Zento, Britax Secura og Akta Graco Cosmic..!

Skrevet

Ta med gutten i butikken og prøv stolene. Vi hadde så å si bestemt oss for et Besafe IZI Combi, men da han prøvde det så vi at det var helt feil. Endte opp med Acta Graco Cosmic isteden (kan brukes fra ca 5 mnd).

Hadde også Acta Graco babysete, men det likte vi ikke så godt.

Skrevet

Vi har Akta Grco Cosmic og er veldig fornøgde med det. Det er god plass til beina til småen mellom setet og bilsetet, og så kan ein legge ryggen litt bakover (eller egentlig heve rompa litt) viss ungen skal sove. Setet kan brukast begge vegar.

Ta med både unge og bil til butikken, og be om å få prøve ungen i setet og setet i bilen før dåke bestemmer dåke.

Skrevet

Signerer den med hun over som anbefaler Akta Graco Duologic! Trenger ikke beskrive den mer enn hum gjorde utførlig lenger oppe. Fornøyd :-)

Skrevet

PS. Det er desembersalg på Duologic, nedsatt fra 3999,- til 3299,-. I tillegg får du med en trilleanordning verdt 298,- (ekstrautstyr) gratis. Føres bl.a på Babyshop.

Skrevet

Jepp, de fleste stedene jeg har sett får man med solskjerm også i tilbudet, så det er faktisk en kjempepris..! Er jo samme prisen som de vanlige gruppe 1-setene, og dette er jo et sete som kan brukes helt fra nyfødt, så her får du faktisk 2 seter til prisen av en..! :-)

Skrevet

Mammamia, husker du evt. hvilke steder som hadde med solskjerm i tibudet? Så det ikke i annonsen (kjøpte for ei uke siden).

Skrevet

De hadde det på Barnas Hus her hvertfall, det sa hun i butikken... Lurer på om de hadde det på Svinesund også, men husker ikke hvilket sted jeg så det nei... Men - den så ikke akkurat effektiv ut da, den satt liksom bare heeelt øverst på stolen, så hadde ikke kjøpt den om ikke jeg hadde fått den med! ;-)

Skrevet

Slår et slag for britax two way elite. Kan brukes helt opp til 25 kg. Bakovervendt opp til 18 kg (mange av de som kan brukes bakovervendt er bare godkjent for det opp til 13 kg). Er enkel å montere, og har vært uforandret i salg i over 10 år !

Skrevet

Det samme kan acta graco cosmic. Har du et barn som er langt kan du få problemer når ungen blir 2.5-3 år i britax og hts. (De fleste annerkjente bakovervendte stolene står bakover til 18 kg.... så det er ikke så spesielt for britax...) Det er babysetene som er godkjent til 13 kg.

Skrevet

Både Two Way Elite, Cosmic og Brio Zento kan brukes bakover til 25 kg... Britax TWE og Secura er faktisk lenger i ryggen enn HTS og Cosmic, men DuoLogic er utrolig lang..! HTS er korte i ryggen, prøvde de til lillegutt og han var over kanten...

Skrevet

Hvis cosmic kan brukes bakover til 25 kg så er det nytt. Er du sikker på det du sier nå?

Skrevet

Det er visst godkjent bakover opptil 25 kg... my mistake. Men... det er kun i forsetet etter det jeg forstår. I baksetet er den kun godkjent til 18 kg.

Skrevet

acta graco cosmic xtp her og...

kjempe fornøyd!! ;o)

Skrevet

Det er godkjent opp til 25 kg bakovervendt i passasjersetet foran ja, fordi her er det bedre plass, så ungene kan sitte bakovervendt lenger... Men det er selvsagt med fysisk fjernet airbag da..! I Sverige anbefales det faktisk å ha barna bakovervendt i fremsetet :-)

Skrevet

Det anbefales kun å ha det der om alterativet er å snu barnet forovervendt i baksetet. Vi har ikke noe problem med treåringen bakovervendt i baksetet, og vi har to forskjellige biler. (En stor og en liten).

Skrevet

Anonym - enig med deg! Vi har heller ikke noe problem med 3åringen bakovervendt i baksetet, men MANGE har problemer med det, faktisk de fleste..! Og da er det mye bedre å ha setet i fremsetet enn å ha det fremovervendt i baksetet..! Men også pga at sjåføren skal kunne ha oversikt og kunne følge med på barnet er det anbefalt å ha han/henne foran..! :-)

Skrevet

Vi har kjøpt Be Zafe Izi Kid Combi og er fornøyd med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...