Jerry 82 Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Når der det trygt å slutte å koke flaskene? Har ikke oppvaskmaskin, men vasker for hånd. Har jo hørt så mye om farlige melkebakterier, og på mme boksene står det at alt skal kokes i flere minutt for å steriliseres.. må en koke flaskene så lenge man holder på med mme? bruker jo mme i grøten, og koker jo ikke skålene :/
Frøken Tredjegangs Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 Hei! Jeg sluttet å koke da han var 5 mnd, tror jeg. Kokte smokkene en stund etter det. Nå er han 10 mnd og jeg har alt i oppvaskmaskinen. Men jeg mener jeg har lest at det er leenge før 5 mnd man kan slutte?!
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 jeg har en på 5,5 mnd. Koker flaskene av og til.
Suprise! Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 Etter 6 uker hørte jeg. Jeg sluttet å koke da snuppa var åtte uker. Vasker dem for hånd eller i maskinen. Koker en sjelden gang:)
Jerry 82 Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2006 Ja, leser litt forskjellig om dette.. noen plasser står det at en skal vaske med varmt zalovann, og at smokkene bør kokes de første ukene! gutten her er snart 6 mnd, så det er kanskje på tide å slutte å koke flaskene, koker smokker og "rør" og annet tilbehør til dr.browns flaskene, vanskelig å vaske skikkelig. Og vanskelig å skylle ut såperestene skikkelig.
kamillaen Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 hmm min er snart 8 måneder og jeg koker enda jeg.har ikke oppvaskmaskin da.,men helsesøster sa de skulle kokes så lenge de var brukt til melk.smokken koker jeg skjelden vis ikke denne har falt på ett helt spesielt sted da som f.eks sykehusgulv og sånne ting:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå