Gå til innhold

Sete + beina ned i bekkenet! Noen med erfaring på snuing?

Anbefalte innlegg

Hei.

Var inne på kontroll på sykehuset i dag pga høyt blodtrykk, protein i urinen mm. Fikk medisiner, så nå kommer det forhåpentligvis under kontroll.

Men ny "skrekkbeskjed";

Ultralyden viste at gutten har både sete og beina ned i bekkenet. Aner ikke hvordan det går an!!! Legen sa at en slik stilling umuliggjør vanlig fødsel. Har derfor fått time neste torsdag, hvor de skal forsøke å snu han med hodet ned. Overlegen som skal gjøre dette sa at de ofte satte i gang fødselen samtidig, slik at det var lurt å ta med bagen.

Klarer de ikke å snu han, blir det keisersnitt!

Så nå lurer jeg på;

- hvordan foretar de en slik snuoperasjon i praksis? innvendig/ utvendig? - har ikke peiling på dette!

- noen som har erfaringer med dette, og hvor ofte de lykkes med å snu barnet. Eller skal jeg belage meg på keisersnitt?

Kanskje jeg blir køsniker jeg også? (termin 30.12)

Fortsetter under...

Var inne på seteleiedebatten og saksa dette:

"Nå har jeg vært på "snuing".

Det gikk helt fint. Jeg lå til observasjon nesten en time før og to timer etterpå. Så det hele føltes veldig trygt og godt.Jeg fikk også drypp rett i blodet med noe muskelavslappende. (for å få livmoren til å slappe av)

Selve snuingen gikk ganske fort, og det ble hele tiden kontrollert at alt gikk bra ved hjelp av ultralyd. Legen trykket ganske hardt på magen. Fant babyen med hendene og rett og slett vrei den rundt. Første gangen glapp den, men neste gang gikk det bra. Det var ikke egentlig vondt. Men føltes ganske voldsomt og litt ekkelt. Men utrolig fasinerende. Det var også ei jordmor og to jordmorstudenter til stede. For dem var også dette en spesiell opplevelse. Det er en mulighet for at han snur seg tilbake igjen, men til nå virker det som det går bra.

Legen sa også at det gikk var ca 50/50 mulighet for å klare å snu den.

Så hvis du må snu barnet er det ikke noe å grue seg for. Men jeg tror det er viktig å klare å slappe av i magen og ikke spenne seg.

lykke-66"

lykke-66 er jo en desemberdame, så du kan jo lage en tråd og spørre henne?

masse lykke til iallefall ;)

finner mer info hvis du googler snuing:)

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...