MaYi Skrevet 7. desember 2006 #1 Del Skrevet 7. desember 2006 Heisann! Jeg er ny her inne,og ville bare hilse på. Jeg går under kategorien "Vil ha barn, men utsetter det litt til før vi setter igang prøvingen...." Hvis dere skjønner.... Jeg er lærling og har enda mange år igjen, men jeg vil ikke vente så lenge med å få barn. Derfor lurte jeg på om det er noen her inne som fikk barn mens dere var lærlinger. Hvordan fungerer det? Gikk det bra å komme tilbake i jobb igjen, og hvordan klarte dere dere med lærlingelønn? Håper noen her har noen svar ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7385915-ung-men-vil-gjerne/
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #2 Del Skrevet 7. desember 2006 Svarer det samme til deg som jeg svarte til noen andre her inne en gang: Babysyk er noe mange jenter vil være uansett alder. Men det er ikke nok å "bare" være babysyk hvis man vil få unge. Man bør ha ordnet opp litt mer i livet sitt, slik at man er klar for det (om det er planlagt så)... Du bør ha litt bedre økonomi til det, og det beste er vel å ihvertfall være ferdig med videregående/lærlingtiden. Så man har litt å slå i bordet med om det blir slutt med gutten og jenta må klare seg selv. Jeg ser veldig opp til de veldig unge og gravide inne her der ting ikke var så planlagt. Er så utrolig tøft og bra at de er voksne nok til å ta konsekvensene når de blir gravide selv om de bare er 13, 14, 15 eller 16. Jeg synes de er KJEMPEtøffe, og mange fortjener en skikkelig diplom for at de er så flinke og vil ta vare på barnet som ble til kanskje bare etter en one-night-stand... Det er helt utrolig hvor mye de vokser pga et lite barn. Men likevel, man er jo ung. Jeg er selv 19 år og planlegger en baby, men tingene går ikke så fort som jeg hadde håpet. Det blir vel vår tur en dag også... Det jeg skulle frem til er at jeg synes selv at jeg er litt ung. Og jeg vet ikke helt hvor gammel du er men... Jeg vil ikke komme med noen moralpreken altså, det er ikke jeg den rette til. Men du gjør nok lurt i å tenke deg litt om. Og jeg tviler ikke på at du kunne blitt en god mor. Men prøv å gjøre deg ferdig med lærlingtiden først. Ihvertfall hvis du vil planlegge livet ditt. Hadde det vært uplanlagt så hadde saken vært litt annen ;-) Jeg vet ikke hvor mye du har i lønn, men som lærling er det ofte veldig lite. Hva med kjæresten da, hvis du har det?? Jobber han? Masse lykke til, og kos deg fremover... Klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7385915-ung-men-vil-gjerne/#findComment-7386146
Tulletutta Skrevet 8. desember 2006 #3 Del Skrevet 8. desember 2006 Svare eg og då siden eg er lærling selv og skjønner problemet ditt. Du vil jo får vanlig permisjon sånn som alle andre ut i fra lønna di.. eg rekner med at du vil auke i lønn etter kvart. det gjør i allefall eg.. så da vil du kanskje komme betre ut av det nå enn etter du er ferdig for det er vel ikkje sikkert du får fast jobb med det første. så trur eg det er letter å komme tilbake i jobb når du har noe fast å gå tilbake til. i staden for å være f.eks arbeidsledighet. du skriver ikkje kor du er lærling men viss du er i helse sektoren sånn som eg er det jo stillingsstopp i mangen kommuner i landet og då annsetter dei ikkje nye med det første. dei fleste i den kommunen eg jobber i har gått mellom 5-10år uten fast stilling. Eg var gravid,men mista i september. hadde eg fått den babyen vill den ha kommet i mai det hadde passet meg veldig fint for da hadde eg fått permisjon ut i fra 15 000 før skatt+ litt til for eg er støttekontakt 3 t pr uke. eg angrer nå på at me ikkje bestemte oss for å prøve litt før .nå har vi begynnt etter SA-en igjen viss eg e skikkelig heldig får eg baby midt opp fagprøve tida eller rett etter he he og då får eg permisjon etter det samme som eg vill ha fått i mai. har me funnet ut. men me får sjå. Eg vil og sei at dette får du undersøk oppi. du er kanskje ikkje så heldig som meg å får det til på forsøk nr 2 selv om det gikk gale den gangen. dei fleste bruker jo mellom 1/2-1 år har eg hørt. Ble veldig rotet dette men men. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7385915-ung-men-vil-gjerne/#findComment-7392279
MaYi Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg er 21 år, har vært i et fast forhold i snart 7 år og har en mann med fast jobb og god inntekt! Vil ikke si at jeg går under kategorien babysyk.... Jeg har som mange andre lyst på barn, og siden jeg er lærling ønsker jeg å undersøke litt først. Men det at jeg ikke er ferdig med lærlingetiden skal jo ikke være en hindring, det kreves bare litt bedre planlegging. Har allerede en utdannelse i boks og holder nå på med min andre så jeg er jo ikke ung og uten utdannelse..... Jeg vil bare ha barn tidlig, og siden min mann er noen år eldre enn meg tenker vi også på det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7385915-ung-men-vil-gjerne/#findComment-7394915
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #5 Del Skrevet 9. desember 2006 Ok da stilte saken seg litt annerledes. Da synes jeg at dere bare skal slå til å begynne å prøve. Høres ut som om dere er klare for det, og har lyst =) Så jeg sier bare lykke til, uansett hva dere bestemmer dere for. Og håper det ordner seg bra med den lærlingtiden =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7385915-ung-men-vil-gjerne/#findComment-7401960
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå