Gå til innhold

Hva passer til Marie (Håper på mange svar!!!:)

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, har en vennine som vil bruke slektsnavnet Marie sammen med et annet navn. Helst skal navnet stå foran Marie. Hun står litt fast... og blir veldig glad for forslag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marie er det desidert mest brukte mellomnavnet for jenter, Andre er det for gutter. Marie passer til alt og det er ekstremt mange rare og mindre rare kombinasjoner. Bare ta for deg navnelista og sleng på Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Siri Marie eller Saga Marie. Ellers er det jo som noen her har sagt før meg; Marie passer til det meste. Hva med Mari Sofie? Marie er jo tross alt veldig oppbrukt som mellomnavn da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse navnene er i bruk av noen jeg kjenner/vet om:

Inga Marie

Anna Marie

Anne Marie

Marthe Marie

Lina Marie

Inger Marie

Silje Marie

Janette Marie

Hege Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tusen takk for enda flere gode forslag! Og til dere anonyme: jeg er klar over at Marie er et mye brukt mellomnavn, men alle jentene på morssiden til vennina min har det navnet som mellomnavn. Hun har det selv og det er viktig for henne å fortsette denne tradisjonen. Men siden det er så mye brukt, er det vanskelig å finne en navnekombinasjon som er mer moderne og litt ny. Hun har ikke lyst på olga marie... for å si det sånn...Det er derfor jeg setter pris på forslag!! Så takk for de jeg har fått, noen av dem er absolutt aktuelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også en familie som har Marie som andre fornavn. Der heter noen av de:

Siri Marie

Vilde Marie

Linn Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andrea Marie, Mia Marie, Thea Marie, Nora Marie, Astrid Marie, Oda Marie, Alva Marie, Alma Marie, Julia Marie, Tuva Marie. Hva som helst passer faktisk til dette navnet. Så hun må bare finne et hun virkelig liker også slenge på Marie:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, tusen takk for kjempe mange fine forslag!!!Tenkte jeg skulle samle dem sammen og gi dem til vennina mi snart...skal bli gøy å se om noen av navnene faller i smak : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...