Gå til innhold

Har symfyse målene no til felles med hvor stor babyen er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er nok veldig individuelt fra person til person, men er det noen som har erfaringer med dette? Vet at en av årsakene til at man kan ha høyt symfyse mål er mye forstervann.

Hvor mye har symfyse målet å si for barnets fødselsvekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det har vel alt å si for fødselsvekten,det ble iallefall jeg fortalt ved første svangerskap..

Skrevet

Trenger ikke bety noe,fordi det er forskjellig hvor mye fostervann vi har,og det kan slå rimelig godt ut på sf-målet hos noen

Skrevet

NOE til felles med tingenes tilstand har det, men ikke noe vi skal henge oss opp i....

barnet, vann og morkake..

Helt individuelt..

Det har noe med kroppene våre å gjøre.. hvor stor plass babyen har.. ryggraden vår fex.. er det god plass til babyen der?

Selv var jeg mindre i SF-målet ved første svangerskap enn andre, dette til tross for at den første var større enn nr 2...

Begge gutter. 4080-51 og 3470-48

Denne gangen er jeg langt over linjene på svangerskapsskjema og venter jente...

...men jeg er hakket mindre i SF enn min venninne som også venter jente MEN 4 uker etter meg.. (ifølge UL)

Min venninne er også mindre enn meg i både høyde og vekt..

Skrevet

Jeg lå litt over steken sist, og gjør det denne gangen. Sist fikk jeg en jente på 3050-48 og tror ikke jeg får et stor barn denne gangen heller..

Skrevet

Jeg lå godt over streken med første mann, og hun veide 4015 og 51 cm lang.. Denne gangen ligger jeg fortsatt over, men ikke i den graden som sist, og jeg venter jente denne gangen også, det blir spennende å se om den blir noe større..

Skrevet

Lå på streken med nr1-gutt og han var 3450kg og 52cm 10 dager på overtid.

Denne gangen ligger jeg langt over "normalen", men nå kan det tyde på at ul-termin er feil. Skal på ny undersøkelse for dette.

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Greit å vite hva andre har erfart.

Lykke til videre jenter!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...