satime Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Jeg tror min 4mnd gamle gutt drar dyna over hodet med vilje. Det går ikke lange tiden etter jeg har dratt den ned, at han drar den opp igjen. Høres ut som m han liker det. Ligger å lager lyder under der og veiver med armene. Når jeg drar den ned, møter jeg en smørblid gutt, smilende i mørket. Må le. Men synes det er litt skummelt også. Noen som har erfart dette? Tror han gjør det med vilje assa.
yasmina Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 Eldstemann hos oss elsker å legge med dyna over hodet og gjør det ofte enda, nå er han 21 mnd. Vi har bare latt ham ligge, men så var han noen mnd eldre enn din da han begynte med det og klarte å få den bort igjen også hvis han ønsket det.
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 Hehehe, vifter med armene? Fikk meg til å tenke at han leker spøkelse under der.. Min er 3mnd, han drev litt med det samme, han liker å ha nesa inni noe eller å ha noe mot kinnet når han skal sove. Nå legger jeg han altid med en liten klut, en gulpeklut faktisk. Den er av litt dårlig kvalitet og ganske løst vevd, så den er lett å puste igjenom.. Kanskje du kan prøve noe sånt???
satime Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2006 Hei! Ja, for det hadde jo vært greit om han hadde klart å fjerne den selv. Da hadde jeg ikke trengt å bekymre meg. Hva om han skulle sovne slik?Skjønner ikke hvorfor det er så populært å gjemme seg under der....noen ganger så er det akkuart som om han ligger å venter på at jeg skal komme å dra den ned..he he... Får skaffe meg en sånn pose tror jeg!
satime Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2006 Ja, koseklut ja... Kan trygt si at det virker som om han liker å ha noe foran ansiktet:D Skal prøve det også. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Lille tøyse jenta vår liker også dette, spesielt når hun skal sove. Vi kjøpte en "kose" klut til henne, en sån med deilig stoff fra leketøysbutikken. Men en kveld jeg skulle inn for å ta en titt på tulla hadde hun klart å få den ganske stramt over halsen, når jeg da fjernet den gispet hun etter luft. Så jeg er skeptisk til kluter å slikt. Svigermor rådet meg til å bare la henne dra dynen over hodet, de får i allefall puste da. Ikke det at jeg vil skremme deg!
Libido- Skrevet 8. desember 2006 #7 Skrevet 8. desember 2006 Han vil kose!! Små babyer og babyer elssker kosekluter. Vi har kjøpt gasskluter på jyst. Brettet den så mange ganger det gikk, for å sjekke at det går an å puste igjennom. Å det gjore det =) Gutten vår ligger alltid med den over hodet om natta. Får ikke sove uten. Han er 6,5 mnd, og har brukt det siden han var 1 mnd.
*ale* Skrevet 8. desember 2006 #8 Skrevet 8. desember 2006 Min var 4 dager gammel da han begynte dra dyna over hodet, Har lett dyne til ham så vi gav opp og lot ham ligge sånn,,, Nå er han 10 mnd og ligger konsekvent på magen med rumpa i været og kinnet og nesa mot dyna... Kan snu han ørten ggr, hjelper ikke
Hoppetussa Skrevet 8. desember 2006 #9 Skrevet 8. desember 2006 Jenta mi sovner med en gasklut over hodet, men jeg tar den vekk så fort som mulig etter at hun har sovnet! IKKE LA BABYEN HA NOE OVER NESA NÅR HAN/HUN SOVER!!! LEGER HAR EN TEORI OM AT DETTE ER ÅRSAKEN TIL KRYBBEDØD!!! Du kan bruke nattpose i stedet for dyne, eller kjøpe dyneklyper/bruke dyneklyper å feste dyna med i madrassen, så han ikke drar den opp. Jenta mi er også glad i å ha dyna over seg. Det er like ekkelt hver gang jeg ser at hun har gjort det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå