Gå til innhold

Blue Lady

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, ser på noen andre innligg her at du har hatt både traxx jaguar 3 og quinny comfort. Hvilken vogn var du mest fornøyd med, og hvorfor?

Og hva synes du generelt om jaguaren?

takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ja har hatt begge vognene, og solgt dem begge, ingen var helt optimal for oss.

Hadde Traxx jaguar3 først. var superfornøyd med den. Den er en kanonbra vogn, og har masse flotte finesser! Smal mellom hjulene, stabil, roterende forhjul, lun og god kalesje, lommer, kan vendes begge veier, full liggestilling, regulerbart fotbrett, 5-punktssele, regulerbart styre, ja kommer ikke på mere nå :)

Så de negative.. den er liten, på godt og vondt.. Lucas vokste fort ut av den, den er så kort i ryggen, eller relativt kort hvertfall. Når vi hadde vinterpose så stanget han i kalesjen. Nå hadde vi en stor pose, men uansett.

Forhjulet er såpass bredt at det hadde litt problemer med å fungere optimalt på glatte gulv, f.eks flisgulv. Det er ikke i gummi men et annet glattere materiale, slik at det skled liksom på flisene i stedet for å rotere. Mulig det hadde blitt bedre om vi smurte roteingen mere.

Ellers så er den en KJEMPEVOGN!!!

Quinnyen er også en god vogn! Var forsåvidt fornøyd med den.

Regulerbart styre, regulerbar rygg, full liggestilling, kan snues, regulerbart fotbrett, god kalesje, lommer osv.

Det negative: den er smal, men lengre i ryggen enn Traxxen, styret er regulert med sånn "knekk" slik at det blir litt slark i den.. jeg liker det ikke men mange synes det er greit. Kalesjen bråker en del, men det gjør jo mange kalesjer.. men den er slarkete, detter bakover om man går i humper.

Jeg fikk en "mandagsvogn".. hjulene knepper.. men det fikses med en eikestrammer.. men irriterende for det.

men HVOVEDPROBLEMET med den at at den velter bakover når ungen ligger fra deg. Atlså med ryggen helt nede. Særlig viss ungen er liten. Balansepungtet er langt bak og viss ungen ikke ligger helt helt i ro så kan den tippe bakover. Den gjorde det 2 ganger for oss, og det var de to gangene vi ikke stilte han opp mot en vegg. og det er pga dette jeg solgte den. Det var uholdbart.

Nå har jeg kjøpt en TFK joggster twist og er knallfornøyd. Ingen dårlige erfaringer ennå!

Men av de to over var jeg mest fornøyd med Traxxen.

Skrevet

Dæven du er kjapp, hadde regnet med å få svar i morgen eller noe:)

Tusen takk, har kjøpt traxxen fordi jeg vil ha en sportsvogn du kan snu mot deg, også fant jeg en nesten ny jaguar 3 til 1300 med regntrekket.

Har en på 5 mnd her (men på størrelse med en på 8-9mnd), og jeg regner med vogna fort blir for liten til han også, men vil heller kjøpe en jeg kan ha fra meg da.

Det virker som du er "barnevogn-guruen" her, så får følge med på hva du synes om TFK en etterhvert.

Nå går jeg å venter spent på å få jaguaren i posten:)

Skrevet

Ja, jeg tittet innom barnevogndebatten en tur og da så jeg innlegg til meg:)

Noe barnevognguru er jeg nok ikke, men har noen erfaringer da!

Har hatt TFK på noen trilleturer og jeg liker den! den har nok ikke det vakreste utseendet, men jeg måtte rett og slett tenke praktisk når jeg skulle kjøpe min/vår 5. vogn :)

Det tar litt tid til å bli vant til at ryggen reguleres med glidelåser, men det er ikke noe problem, bare uvant.

Traxxen er en god vogn! bare smør forhjulet godt i festet så går det sikkert helt fint!

Hvolken farge har du kjøpt?

Skrevet

Lime het den, var lime og grå/blå tror jeg.

Synes den var litt knæsj jeg da

Skrevet
:) det var den typen jeg hadde også! Synes den var veldig fin i fargen, brukte et limefarget pledd i vogna, det ble fint! Fikk masse kommentarer på vogna, tror ikke det var andre Trax jaguarer i tromsø, så det va rmange som ikke hadde sett den før :)
Skrevet

Wuhu, fikk vogna i dag, og har trillet i nesten 7 timer (først julegave shopping, også en tur på IKEA, gud hvor herlig den var! Vant til stor tung duo vogn, dette var jo en drøm i forhold. Og siden jeg var forberedt på at den var liten synes jeg vogna var ganske stor jeg (hadde sett for meg en dukkevogn), var jo på størrelse med quinnyen jeg også hadde siklet på.

Nå trenger ikke jeg noen julegaver i år, kommer til å være glad til februar jeg nå *smile fra øre til øre*

Skrevet

Så bra at du er fornøyd!!! jeg gikk også fra tung duo til den, og det var som å komme til himmelen.

Mente ikke å skremme deg med at den er liten, for den er jo som du sier ikke SÅ liten, bare litt mindre enn mange andre vogner.

Du kan sikkert ha den lenge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...