Gå til innhold

Hvor kan man sjekke om man er moden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har 5 dager til termin og var hos jordmor idag. Jeg spurte om hun kunne sjekke om jeg er moden (stripping). Og da fikk jeg NEI, og at det ikke er noe hun eller andre jordmødre gjør. Jeg har jo lest her støtt og stadig at jordmødrene sjekker. Men i følge henne gjør de det ikke og hun har aldri gjort det. Blir så fortvilet.. Jeg har ingen kynnere, rier eller noen som helst tegn på at en fødsel nærmer seg. Skulle gjerne blitt sjekket om jeg er istand til å føde i det hele tatt...

Vet dere om andre steder man kan sjekkes??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir hos jordmor, fastlegen din eller sykehuset. Men det er ikke vanlig å sjekke for åpning uten at du faktisk har kjent at noe er på gang. Det gjorde de hvertfall ikke på meg før jeg dukket opp på føden og trodde fødselen var igang.

Istand til å føde er du..men mitt råd er å ta det med ro så du ikke brenner lyset i begge ender. Jeg sitter her med moden og utslettet mormunn og 4 cm åpning 14 dager over tiden.. og jeg anbefaler at du prøver slappe av og være tålmodig. Det skjer når kroppen vil, de har jeg måttet innfinne meg med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...