Gjest Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Jeg har skrevet et innlegg litt lenger ned på siden, men trenge sårt flere råd og meninger. Gutten min begynte på Ery-Max mot lungebetennelse i går kveld, og i ettermiddag når han våknet fra middagsluren sin var øynene helt røde og hovne. + at det var litt utslett på magen. Vi dro til legevakten som sa vi måtte vente med å gi ny dose til i morgen tidlig. Slik at vi kan følge med hva som skjer når han får medisinen. Hvis han feks skulle få pusteproblemer ol. Hvis han fikk flere reaksjoner måtte vi bytte medisin. Men vi lurer litt på om det heller kan være egg han har reagert på?? Noen som vet hvilke reaksjoner man får på eggallergi?? Eller er det noen som har fått reaksjoner på Ery-Max?? Huff jeg blir helt fortvilt her jeg. Først er gutten sjuk i 10 uker, og når han endelig får diagnose og medisin så tåler han selvfølgelig ikke medisin Hvis det er det han reagerer på da?? Ery-Max skal jo være allergivennlig medisin utfra det jeg har forstått??
nepomuk Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 Jenta mi reagerte også litt på ery-max. Fikk utslett på magen/ryggen. Hun tåler jo ikke vanlig penicilin da, så vi var i grunnen littt forberedt på en reaksjon. Var også hos legen for å sjekke ut, men hun menta at vi skulle fortsette kuren allikevel siden det ikke var andre reaksjoner enn litt utslett som ikke så ut til å plage henne så veldig. Reaksjonen på penicilin var mye kraftigere! Føler med deg! ikke noe er så fortvilende som når man har sykt barn og ikke får gjort noe for å hjelpe... Får håpe det ikke blir noe kraftigere reaksjon sånn at han kan fullføre kuren og bli frisk. Ery-Max er jo som du skriver den mest allergi-vennlige medisinen og den man alltid gir til folk som ikke tåler vanlig penicilin
Gjest mphs Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 Jeg reagerer ikke på Ery-max men på penisilin og kan si hvordan det artet seg for meg. Jeg fikk kløe over hele kroppen fra isse til tå og bare jeg så vidt var bortig huden hovnet det opp. Så siden det klødde og jeg da selvfølgelig klødde var jeg rød og hoven over hele kroppen. Hadde ikke utslett. Men klødde meg til blods før jeg fikk alergimedisin som virket. Måtte bruke dette i 3 mnd før jeg kunne slutte. Så nå blir det aldrig penesilin igjen for meg. Hvis jeg tar det igjen kommer jeg til å få en mye kraftigere reaksjon kanskje ikke få puste sa legen.
Gjest Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 Hei nepomuk og tusen takk for svar Han var skikkelig rød og hoven rundt øynene i går, men det har blitt bedre i dag. Men han har blødd fra det ene neseboret. Lurer på om det kan være en bivirkning av medisin eller om det bare er følsomme slimhinner pga lang tids bruk av nesespray. Dette er til å bli gal av Jeg kan jo ikke springe til legen hver gang det skjer noe heller: Skal prøve å ringe legen for å høre hva jeg skal gjøre. Du skrev at reaksjonen på penicilin var kraftigere, hva skjedde da?? Du skjønner vi fikk nemlig en resept på penecilin hos legen i går som vi kunne bytte til hvis han fikk flere reaskjoner. Men jeg kan jo ikke skjønne hvordan han skal tåle penicilin når han ikke tåler Ery-Max??
~**nuttis**~ Skrevet 8. desember 2006 #5 Skrevet 8. desember 2006 Dunkan jo prøve noe alternativt ved siden av .Gå til fotsone,homopat eller lignende.Var hos ei med minsten på tirsdag(han har hatt øreverk 3 ganger med pencilin)så begynte den 4.Hun tok litt fotsone.Så fikk han 3 magnetplaster på(akupunktur for små)og ørelys.Han var bra på onsdag.Kan lønne seg med alternativt.Lykke til,håper du har et friskt barn igjen snart.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 8. desember 2006 #6 Skrevet 8. desember 2006 Hei,nå er ikke jeg en liten baby,men bruker selv Ery-Max for øyeblikket.Det kan ikke være elveblest han har fått? Selv sliter jeg mye med elveblest ved bruk av medisiner.
nepomuk Skrevet 8. desember 2006 #7 Skrevet 8. desember 2006 Hei, så ikke dette før nå, jeg... Her var reaksjonen på penicilin veldig kraftig kløe og ikke egentlig utslett, men hele områder på huden som hovnet opp. Jenta klorte seg til blods og det var tydelig veldig vondt. Når det gjelder å kontakte lege: Ikke vær redd for å ringe for ofte! De er der for å hjelpe oss og gi svar når vi er usikre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå