Gå til innhold

Bekkenloesning i andre deler av verden?


NewYorkMom_får_to_tette

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg spoer er at jeg bor i USA og aldri har lest om bekkenloesning i engelsk-spraaklige graviditetsboeker. (Eneste er i et kapittel om tvillinger hvor det staar at en sjelden gang kan bekkenet loesne sent i svangerskapet dersom man gaar med to babyer i magen.) Naar jeg tenker over det, har jeg egentlig bare hoert om dette i Norge, men det er ikke sikkert jeg har faatt med meg hva det kalles paa engelsk...

 

Legen min her i USA spurte paa foerste kontroll om det er noen genetiske eller arvelige sykdommer som er vanlige hos kvinner med skandinavisk opprinnelse. Burde jeg nevne bekkenloesning som noe arvelig? Forekommer det oftere hos nordiske kvinner enn hos andre? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heia :)

 

Ja, bekkenløsning er et skandinavisk (eller nordeuropeisk) fenomen.. veldig merkelig det der.. ingen vet hvorfor heller.. undrer meg litt over det der! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...rart det der ja. Lurer paa om det vil si at det rett og slett ikke tas alvorlig i andre land, eller om det er slik at vi faktisk sliter med det mer enn andre gjoer--at det er noe arvelig som nordiske kvinner plages av. I saa fall burde jeg kanskje ha nevnt det da legen spurte om det var noen risikofaktorer som skandinaviske kvinner plages av... interessant. Lurer paa hvorfor det er slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det rare er at det ikke er arvelig, og hvis ei afrikansk kvinne flytter til skandinavia, får hun også det, og hvis skandinaver flytter til afrika forsvinner det visst..

 

tenkte at det kunne ha noe med kaldt klima å gjøre, men er jo mage andre plasser i verden som også har kaldt klima.. merkelige greier altså!

 

Ingen forskere som har funnet ut hvorfor det er sånn heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej,

 

Inflyttar tex från Pakistan får bekkenløsning så det verkar "smitta" här.

 

Syns detta borde forskas mera på. Det är ju spännade att det är så höga tal i skandinavien.- inte sånn att jag vill att någon ska få det.

 

Men jag syns det är rart.

 

hmmm

 

Miljö?

Mat?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...