Gå til innhold

Dere som har fått respet på Reductil


galie

Anbefalte innlegg

er dere veldig overvektig? Jeg mener å ha lest at man må ha en BMI på over 30, stemmer det? Jeg har selv en BMI ca der, men vet ikke hvordan jeg skal gå frem til legen med det. Bare ringer dere og sier at dere vil begynne på Reductil.

Selv om jeg har høy BMI er jeg faktisk ikke kjempetykk, har litt ekstra på magen og kanskje litt på lårene. Men det vil jo aldri bort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer helt an på legen du har. Noen leger skriver ut så fort BMI ligger på 30, andre foreslår andre tiltak før de velger å skrive ut noe (Kostholdsopplegg, trening) Jeg fikk Reductil selv om jeg hadde en BMI på 30 (en stund før graviditet) -og uten noen særlige spørsmål. Denne legen gadd heller ikke kalle meg inn til kontroller. Nå har jeg ny fastlege, og hun sa også jeg skulle få Reductil (fortsatt BMI på 30 etter graviditeten) -men da måtte jeg komme til kontroll hver måned. Har også vært hos leger som nekter plent å skrive ut Reductil så lenge du ikke er godt over BMI på 30. Du må bestille time -har ikke hørt om noen som skriver ut resept uten konsultasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...