Gå til innhold

Spørsmål ang ultralyd å vekt??

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hvorfor så mange her inne får dra på ultralyd så tidlig?

Jeg vil også det:)

Jeg er 9+6 idag å får ikke time til ultralyd før jeg er rundt uke 17..

Har så lyst til å se hva som skjer der inne:)

Er det noen av dere andre som har begynt å legge på dere? Gått opp 2kg alt. Å begynner å merke at magen vokser.. Er det tidlig??

Legen min syntes jeg hadde vokst siden sist...

Fortsetter under...

Mange gjør det privat, fordi vi vil få bekreftet at det er liv inni magen. Ofte har man også hatt SA eller MA tidligere.

Vi var på tidlig UL fordi vi hadde en SA for 3 mnd siden, derfor veldger vi å gå til UL privat. Det koster en del, men er anbsolutt verd det.

Lykke til!

Annonse

Hei..

Jeg har hatt tidelig ul. Hatt 3 stk, når jeg var 5+5 for å se at det lå der det skulle da det lå i ene egglederen forige gang. De to neste jeg hadde var pga at jeg ble gravid så fort etter operasjonen... Må si at det har vært godt å få se at ting er som døm skal....

Men når jeg tok privat sist gang på volvat, betalte jeg 690kr tror jeg. (var sånn vi fant ut at ting ikke var som det skulle....)

Klem

Hei

Eg bur i Ungarn, og då eg oppsøkte lege for kontroll så tilbudde han ultralyd samme dagen. Eg veit ikkje om det er vanleg her i U eller om det er fordi han var læraren min ifjor. Det var når eg var i uke 6. Neste UL skal eg ha i uke 13, eg kunne fått i uke 12, men då har eg ein stooor eksamen :-/ Eg er veldig fornøyd med oppfølginga eg får her i Ungarn. Eg var litt usikker på korleis det ville ver å gå gravid i eit anna land, men det har vert ein positiv opplevelse til no

Eg har hatt veldig dårlig appetitt og spydd ein del, så eg har gått ned 3 kilo. Venninna mi gleda seg til å mobbe meg for å se "feit" ut, men alt som har skjedd er at eg har fått flat mage og store pupper. Den siste uka har eg riktignok fått ein liten mage. :) Måler den fleire ganger til dagen med måleband...små barn store gleder.

Heisann:)

Jeg er 10+0 i dag.Var på ultralyd i går, fikk se en sprellende liten klump og et bankende hjerte, så deilig å vite at den lever og ligger der den skal. Hadde ingen fysiske grunner til tidlig ul, men har bekymret meg en del, også har jeg en veldig velvillig kvinnelig lege. Når det gjelder dette med å legge på seg .. Jeg har ikke vekt, så om det her kommet til noen kg. vet jeg ikke, men har fått helt tydelig kul på magen, buksene mine har ikke passet den siste mnd.Var litt slitsomt fordi vi skulle holde det hemmelig til jul, men for noen dager siden fortalte vi det til de kommende besteforeldre, og nå vet "alle" det. Jeg som har ordnet klær som skjuler magen til julebordet i helga og allting... Mye strev til ingen nytte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...