Gå til innhold

Noen her som synes har liten mage?

Anbefalte innlegg

Jeg synes jeg har så liten mage...den vokste litt her en stund synes jeg, men nå har det liksom stoppa opp igjen.

Har fått en ekstra kontroll hos jordmor på mandag. Håper hun sender meg til UL.

Synes det er litt rart, jeg var jo ganske stor i utgangspunktet og regna med å bli som et fjell på slutten.

I dag møtte jeg ei hu lurte på om jeg var 4-5 mnd på vei. Og jeg skjønner at hun lurte på det.

Har blitt litt bekymret for at terminen er helt på jordet eller at jeg har for lite fostervann.

Babyen sparker hver dag, men ikke like kraftig som jeg hadde innbildt meg heller.

Er fullstendig mulig at jeg overreagerer, men ansvaret ligger på mine skuldre til å finne ut om noe er galt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7383181-noen-her-som-synes-har-liten-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verken lege eller jm har reagert på størrelsen på magen min, og symfysemålet mitt har vært bra hele tiden.

Men når jeg møter andre folk, bortsett fra venner og familie som ser meg jevnlig, og de får høre når jeg har termin, sier de "oj, du var ikke stor da". Jeg syns bare det er behagelig å ikke være så stor, siden jeg vet at babyen har det bra og symfysemålet er bra.

jeg synes det er ubehagelig å få de "stille" kommentarene hele tiden. Folk som jeg ikke treffe ofte sier "ååå få se på magen din"...også viser jeg dem den også sier de liksom ikke noe mer..bare smiler eller noe..huff føles helt pyton. Jeg ser rett og slett bare feit ut..stygg, og feit. Ingen fin stor rund mage...

Æsj, hadde trodd at det med kropp skulle bli kjempe fint nå. Men det er som om jeg har mer komplekser nå enn til vanlig. Føler det som om jeg må unnskylde magen min hele tiden.

Har faktisk slutte å gå på besøk på gamle jobben. Orker ikke alle kommentarene og " ikke-kommentarene"

Er jo ikke alle som skjønner at jeg er gravid en gang! Det føles så flaut!

Når er liksom kroppen min litt allemannseie...alle har på en måte rett til å kommentere den. Hvorfor blir det sånn når man blir gravid?

Hvorfor føles det som man ikke strekker til...?

Jeg passer bare ikke inn i det "rette mønsteret"

jeg tror jeg har en ganske "liten" mage....Er 34 fullgåtte uker i morgen.

Har bar lagt på meg 3,8 kg tilsammen, og en kjole (tettsittende i fasongen, men litt lett stoff) som var helt perfekt til meg før jeg ble gravid, prøvde jeg i dag fordi jeg skal på julebord, og da var dene kjempefin på meg enda...

men når det er sagt må jeg si at jeg har gravidmage, men det er tydeligvis litt bekymring fra jordmors side, siden jeg skal på vekst estemering på mandag...

Litt vanskelig å forklare hva jeg mener, men håper du forstår..hehe

Bare tenk at det ikke blir noe stress etter fødselen med nytt tøy og sånnt..=) Hvis babyen din er frisk er det det viktigste...

Må jo også si at alle barn er forskjellige og jeg kjenner ei som sa at gutten hennes var så svak i sparkene hele svangerskapet..men han er en stor og sunn gutt nå...Så det var ikke noe problem....

Alle svangerskap er forskjellige, så hvis ikke jordmor sier at det er noe å bekymre seg for er det sikkert helt greit med barnet ditt!!!

Annonse

Det er ikke kult å høre kommentarer om størrelsen på mage/kropp. Sist fik jeg høre kommentarer som "du har jo bare en bitte liten mage du.." etc.. (da jeg var rimelig høygravid. Denne gangen får jeg stort sett høre "gud så diger du er denne gangen, ikke sånn som sist!". Synest det er veldig festlig..

Sønnen min var helt gjennomsnittlig stor til tross for min "bitte lille mage" og tenker at hun er er ganske så "normal" hun også.

Så lenge barnet ditt legger på seg (at sf målet ikke går nedover..) og babyen sparker er det nok bra med den lille. Lykke til!

Jeg får også hør at jeg har liten mage i forhold til antall uker, men SF målene mine viser at babyen vokser og har det bra, det er det viktigste, like grei å ikke bli enorm. Har fått mer enn nok strekkmerker på magen....hehe det er sikkert ikke noe galt med verken deg eller babyen :) Sparkene til babyen min ble nesten "borte" en periode, var så vidt jeg kjente dem, Helt normalt sa min jm da han har mindre plass å boltre seg på. Nå er imidlertid sparkene tilbake for fullt....tror han har snudd seg eller noe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...