Gå til innhold

Brio kombi vs Emmaljunga City cross

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreløpig er disse favorittene mine, men er veldig usikker.

Noen som har gode/dårlige erfaringer med noen av disse?

Hva var avgjørende når du valgte vogn?

Eventuelt er det andre vogner dere ønsker å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel egentlig to helt forskjellige vogntyper. Brio er en stor "tungvekter"-nesten 17 kg...City Cross er en liten nett vogn, som med City Bag er duovogn så du slipper å "slepe rundt" på sportsvogndelen. Vi syntes Brio har litt traust og kjedelig design, men det er jo høyst subjektivt...

Skrevet

Sjekk ut Brio Happy. Jeg vil si den er mer lik City Cross om du ønsker en vogn med god bag, understell med god fjæring osv. I likhet med City Cross kommer den i kjempefine farger. Du kan få den med Brios nye kompakte understell også. Vi har kjøpt en Bugaboo allerede, men kunne tenkt med en Happy i tillegg. Det blir nok med drømmen! Den virker som en fin duovogn om du bor i bygård og ikke har verdens største bil.

Skrevet

Vi vurderer forresten en Teutonia Mistral. Tenker å bruke den som tur- og vintervogn. Syns det er en stabil og god vogn. Liten og nett og med god fjæring, om enn hardere enn f. eks. Brio og Emmaljunga. Tenker å bruke den som sovevogn i barnehage også etterhvert. Bugabooen blir en drøm i hverdagen for oss. Fantastisk fin å trille, tar veldig liten plass sammenslått, stor bag og er topp på reise. Vi kommer til å reise veldig mye og delvis bo i utlandet, så det er viktig for oss å ha en god vogn som er enkel å ta med på reise og som er en fullgod vogn, ikke bare en liten trille.

Skrevet

Noen som har link til den Brio happy? hørtes så gøy ut

Skrevet

Gå inn på brio.se og velg barnvagnar

Skrevet

Veldig forskjellige vogner, men jeg har kikket på begge. Synes begge har et veldig pent utseende, og begge virker bra, men valget mitt står helt bestemt på City Cross pga vekten. Dette mest med tanke på når sportsdelen skal taes i bruk, jeg tror jeg hadde endt med å kjøpe en ny sportsvogn hvis jeg hadde hatt Brio kombi. Og da er liksom vitsen med kombi borte - da kunne man jo heller hatt en grei dypvogn liksom! Så selv om jeg ikke har handlet vogn enda, vet jeg at jeg ender med Emmaljunga City Cross - jeg er i 8.måned, har undersøkt mye vogner og har enda ikke funnet noen jeg ser på som bedre enn den :o)

Men så kommer det an på hvordan du skal bruke den. Vi bor midt i en by - derfor er den lette vekta og at den er veldig lett å svinge med viktig. Samtidig kommer det nok snø (jeg har termin i januar) og vi går mye tur - i skog OG langs veien - og da kommer de store hjula godt med :o)

Skrevet

da må du beststille er snart, er laaaaaaaaaaang vente tid på emmaljunga vognene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...