Gå til innhold

Hvem venter sin første?


Lycheli

Anbefalte innlegg

Spennende å se hvor mange andre her inne som er like "grønn" som jeg er:)

 

Leste i GRAVID om tre par som ventet barn - det var en artikkel med et par som ventet førstemann og overskriften var "Et friår?". Par nummer to ventet barn nummer to med overskriften "Opp om natten - igjen!". Siste par ventet barn nummer tre og overskriften var: "Et verdispørsmål".

 

Syns disse overskriftene sier noe om hvor ulike perspektiver par som allerede har barn og førstegangsforeldre har. Derfor hadde det vært morsomt å høre hva dere andre snart førstegangsforeldre føler.

 

Selv tror jeg ikke det blir et friår, men har nok en naiv oppfatning i forhold til hvor mye jobb det er. Føler meg utrolig priveligert som ble gravid på absolutt første forsøk og forsøker å ignorere min lille redsel for at det skal gå galt - det virker jo for godt til å være sant:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er grønn, jeg er grønn..

 

Hehe, venter min første ja.

Og tror neppe det blir noe friår. Det blir vel et meget hektisk år

vil jeg tro, men tror også det blir verdens koseligste år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig grønn...ikke hatt særlig kontakt med bitte små babyer siden jeg ble storesøster, og begge brødre er rundt 20 nå...

Min kjære er enebarn og ingen erfaring what so ever, så vi føler en slags skrekkblandet fryd. Alt er veldig nytt, men veldig spennende.

 

Vi har prøvd i et halvt år og syns egentlig ting gikk ganske raskt. Hvertfall siden mensen min er som en jojo og eggløsningen vanskelig å bestemme, men når man begynner å slappe av så skjer det plutselig. Og hvertfall på et tidspunkt det egentlig ikke helt passer. Vi begynte nettopp å pusser opp, men nå gjør vi hvertfall det ekstra soverommet, som egentlig skulle bli kontor, barneromvennlig med en gang:)

 

Tror at man aldri kan være helt forberedt på det å bli foreldre. Ikke vet man hva slags barn man får heller. Nå er det bare å krysse fingrene for at alt går bra og glede seg til den lille ser dagens lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs, det er min samboer også :) Han har nok mer "erfaring" likevel, siden han fikk to småsøsken når han var 10-12 år. Selv er jeg minst, og de barna jeg har dulla med opp gjennom årene har vært søskenbarn.... men det er lenge siden. Husker jeg skulle skifte bleie på hun minste (hun er 8 nå), da brekte jeg meg pga bæsjlukta og tanta mi måtte ta over... siden har jeg ikke rørt en bæsjbleie :) Hahaha...eller, jeg jobber på sykehjem da, men det blir ikke det samme!

 

Men uansett, vi gleder oss masse... men vi har nok ikke skjønt det helt enda, så vi gleder oss til magen kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter min første i august, det blir så gøy.. gleder meg enormt, det gjør samboeren min også. Vi er overlykkelige.. Masse lykke til til dere alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er veldig grønn jeg og,men jeg gleder meg masse og jeg tror det blir kjempe koselig og være ute og trille og sånt,nå er jo vi så heldige at vi kan ta ut babyen med en gang da,siden det er sommeren.men det blir vel hektisk til tider også kan jeg tenke meg.i første omgang gleder jeg meg til magen blir rund:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter min første nå.

Tenker at veien blir til mens man går - prøver å ikke bekymre meg. Regner med at det blir masse jobb og masse kos. Men det er klart at ting blir annerledes med nr 2, for da må man også ta hensyn til førstemann.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er min første her også

litt skummelt og nervepirrende :P

men håper det går bra....har jo en mamma som sikkert nok kommer til å klø i fingrene for å få lov til å hjelpe til ;p

så tror nok jeg kommer til å vere ganske rask på telefonen til henne om det er noe jeg lurer på ;)

litt spennede da....rart å tenke på når mamma sa at nå kommer den til verden som du kommer til å elske høyest i hele verden, uansett!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller, aller første graviditet ja. Kjempe spennende, glede/gruer meg i bøtter og spann.. Vet liksom ikke helt hva vi går til! Det er kjempebra at det finnes forum som dette, får svar på det meste her! Lykke til allesammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grønn,som det går ann.. Jeg har ingen mindre søsken bare en store bror og mens vi vokste opp,så har det bare vært oss to helt til nå. Tante fikk en sønn for et år siden. Men jeg har ingen erfaring med små barn. Men jeg lærer vel. derfor kommer det sikkert masse spørsmål fra meg utover. kjærsten min har 4 mindre søsken,så han er vant småe barn.. håper han føler at jeg er flink nok etter hvert. Men det må jo bli første gang for alle,men jeg savner det å ikke hatt noe nærkontakt med unger når jeg vokste opp eller med tantes unge. Men vi hadde førjulsaften for han her om dagen i med at de reiser til mexsiko i morgen å jeg var veldig trygg rundt han da,, var redd han skulle dette selv om han gikk selv,men han holte seg fast.. Så mere jeg får vært sammen med han, så blir jeg nok trygg... han er alltid bli og fornøyd vær gang jeg ser han.. håper ungen min også er rolig og blid..:) De hadde problemer å få han våken når han var spebarn pga han skulle bare sove i senga si:) Enn å ha pupp:) Så grønn er jeg helt klart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også min første!

Og er redd det vil bli et veldig slitsom "fri-år". Åssen skal jeg som for tiden er så trøtt at jeg sovner klokka 8 om kvelden klare å nesten ikke sove?

 

(Nå har jeg bare en pause i sovinga, for å flytte meg fra sofaen til senga, og pusse tennene!)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Förste barnet her også....og uuuutrolig etterlengtet, etter 9 mndr med pröving..

 

Krysser alt for at det går bra, har ikke mange plagsomme symptomer så jeg blir litt bekymret....men flere knallpositive tester lyver vel ikke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min første her også..! :) og jeg og typen har småsøsken som er så tett innpå at vi ikke har hatt noe sjangs til å lære noe spess med de.. :) og jeg har ikke vært den som leke med dukker når jeg var lita, og passet barn, osv, sånn som søstera mi.. var mer interessert i dyrene.. :P så er heeeeelt grønn..! :) men gleder oss stort, er et meget velkomment barn..! :) kommer nok til å bli tøft pga situasjonen vår, me sammen skal vi klare det..! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store utfordringer venter oss nok. Men med sunn fornuft og støtte fra slekt og venner skal vi nok klare det. Selv ble jeg også fort gravid. Tre mnd etter å kuttet ut p-piller testet jeg positivt på flere tester. Føler og at det er for godt til å være sant. Men håper alt går bra. Både jeg og mann min ønsker jo dette lille vesnet som ligger i magen min mer enn alt annet i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...