Gå til innhold

plutselig forsvinner kiloene, dårlig for melka?? (fullammer!)


tulleku *Oda-06 Alma-09*

Anbefalte innlegg

har hele tiden etter snuppa ble født spist sunt og gått 1t tur hver dag, og forrige uke begynte jeg med litt grete roede light for ammende(lånt mamma si bok).. min dag er ca sånn her:

 

frokost 9:30 2brødskiver med ettellerannet pålegg,tomat og agurk

lunsj12:00 1brødskive og 1havre quick'n'easy

mellom ca 14:00 2 ryvita med pålegg, 1/2banan

middag ca 16:30

kvelds ca 20:00: 1brødskive og 2 ryvita

 

dette er sånn ca.... er det for lite??? denne uka har jeg gådd ned 1kg på dette. går også en tur hver dag på 1time.. er jo livredd for at melka skal bli dårlig etc, noen som vet?? er jo mett, klarer ikke stappe i meg mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jo hørt at man ikke skal slanke seg når man ammer... Men du spiser jo, så det er vel ingen fare vil jeg tro. Så lenge du føler deg oppegående og i fin form, så er det ikke farlig. Melka blir ikke dårlig nei. Er bare deg det går utover isåfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i kanonform, har masse energi! :o) så da får jeg bare være fornøyd med at kiloene renner av..

 

Quick and easy er havregrøt ferdig i små posjonspakker, blandes med 1,8dl melk og skal være i microen i 2,5minutter. Synes det er KJEMPEgodt, pluss at det er lettvint når man har en beibi som ikke liker annet enn å henge i armene mine ;)

 

Ryvita er ett knekkebrød som grete roede anbefaler, har halvparten av kcal pr skive enn andre knekkebrød.. pleier å ha cottage cheese og litt lett jordbær på, er namnam..

Ellers så har Grete roede boka lært meg mye om pålegg, jeg har tidligere kunnet spise brunost på alt... men nå er jeg gått over til mager prim, kokt skinke, mager hvitost, philadelphia light, cottage cheese, lett syltetøy...bruker mye agurk,paprika og tomat ;)

 

hvor mye skal du ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil iallefall ned til 63kg. Det var vekta mi før graviditet. Men hadde ikke gjort noe om jeg hadde klart å komme meg ned i 60...:) Men 63 er mitt første mål iallefall...:) Du da?

Jeg skal handle inn ryvita og quick and easy idag jeg. Liker ikke havregrøt, men jeg får venne meg til det..:) Har du noe oppå grøten, eller bare spiser den som den er?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned til ca 62, iallefall ;) så da har vi jo omtrent samme mål..

denne havregrøten er mye bedre enn sånn man koker selv!! den er nokså søt, så har ingenting oppå den:)

 

nå skal jeg gi tøtta litt mat så skal vi ut på tur!! du får ha en finfin dag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høyres ut som om du følger eit bra opplegg., men du bør gjerne få i deg noko melk og litt meir frukt (eller juice) enn 1/2 banan. I følge GR-kursboka mi frå kurs i sommar skal ein ha 3 glas lettmelk (eller to yoghurbeger eller tilsvarande) og 3 frukter kvar dag.

 

Eg følger og Grete Roede-filosofien sjølv om eg ammar. Og eg et MEIR mat, meir variert mat og sunnare mat enn eg gjorde før. Så eg kan ikkje sjå korleis det skal kunne vere ille for melka, sjølv om det fører til at eg går ned i vekt...

 

Så lenge du ikkje går ned meir enn 0,5 - 1kg i veka er alt vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg no at du har melk med havregrauten din, så det er jo bra. Men eit yoghurtbeger i løpet av dagen hadde nok gjort seg uansett, viss du ikkje er så glad i å drikke melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :o)

 

Har herved kjøpt inn yoplait sin nye yoghurt - dobbel 0% og skal spise en om dagen, og litt mandariner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...