AnneKnutsdotter Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Det har begynt å klø...! Rundt om på hele kroppen, ikke intens kløe, men akkurat så mye at det begynner å irritere. Kan dette være knyttet til graviditet (er i uke 33) eller bør jeg tenke på å skifte vaskemiddel eller noe sånt?? Noen som vet?? Takknemlig for svar!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 Ja har det slik jeg også. Kontakt legen din og be om at de tar lever/galleprøver på deg for sikkerhets skyld (blodprøve).
guttemamman:) Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 Hei... Jeg hadde SV. kløe i forrige svangerskap, og det ser ut til at jeg har fått det nå også.. Gjør som anonym sier over her, be legen ta noen leverprøver å se om det er den type kløe, da vil du få oppfølging om det er høye galleverdier.. Lykke til:o)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 Jeg holder på å klø meg ihjel her, dag og natt, holder på å gå fra vettet. Gjør skikkelig vondt. Mener å ha lest at det ikke er farlig så lenge man ikke er gul??? Får kanskje sjekke meg, tenkt på det en stund, bekymret for leveren min for har hatt forhøyede leververdier tidligere. Er også kvalm så... Hmm...
guttemamman:) Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 Tror jeg ville ha sjekket meg ja, det er ikke lett å bedømme selv om man er gul eller ikke, å det trenger ikke gå så langt liksom,,,for om det er for høye leververdier så får du medesiner og blir nok satt i gang før tiden...Om verdiene blir for høye da selvsagt...
*Lucia* Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Jeg har stort sett klødd i hele sv.skapet uten at det har vært noe farlig. Men, det kan hjelpe å dusje f.eks bare annenhver dag... Bruke bodylotion hver eneste dag!! :-) Skifte vaskemiddel kan jo også være en ide! :-)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #7 Skrevet 7. desember 2006 Bruker Blenda sensitiv, og dusjer ikke hver dag fordi jeg går bare her hjemme og leser til eksamen. Har klødd i godt over en måned nå, var litt bedre en periode så har det blitt verre igjen denne uken. Smører med parfymefri krem og av og til Aloe Vera. Må opp om natta å smøre mer fordi jeg ligger der våken å holder på å klø bort huden min. Kloremerker over hele meg. Leste også et sted at dersom du klødde i henda og under føttene var det ikke bra. Finner ikke ut hvor jeg leste det, men klør iallefall der også nå. Får ta en tur til legen, er nok best. Tar de leverprøver på vanlig legekontor? På legevakta? Husker jeg måtte til Fûrst for å ta nye prøver den gangen jeg hadde for høye leververdier, kunne ikke ta det på vanlig legekontor da, men det er 6 år siden. Bor langt unna sykehuset og har ingen fastlege. Kjedelig....
*Lucia* Skrevet 7. desember 2006 #8 Skrevet 7. desember 2006 Tror du kan ta prøvene på vanlig legekontor ja.... Har du prøvd A-krem? Eller hvitvask?? Ta en tur til legen du! Det er nok best! Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #9 Skrevet 7. desember 2006 Har bare lest om A-krem her inne. Hverken prøvd A-krem eller hvitvask. Får kanskje prøve det. Jo, takk for det!
*Lucia* Skrevet 7. desember 2006 #10 Skrevet 7. desember 2006 Jeg fikk noen merkelige stikk over hele kroppen en gang, det klødde som faen. Eneste som hjalp da var hvitvask! A-kremen syns jeg er god i alle fall. Og hjelper det ikke så kan du bruke den på baby senere! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå