Gå til innhold

Juni: Noen spørsmål om grøt&slikt


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

Jeg har gitt grøt noen uker, kun til kvelds, ikke oppe i fullt måltid ennå.

 

1. Hvilken stilling gir dere grøt?

- Jeg holder henne i armkroken så ene armen hennes er rundt meg, mens jeg holder grøtskål og den andre armen hennes unna med venstre hånd og mater med høyre. Holder henne veldig tilbakelent. Er det tungvint? Kan ikke ha henne i vippestolen, for da vifter hun overalt.

 

2. Hvor lang tid bruker dere?

- Det tar jo sånn tid! Selv om hun vil ha det forere ned enn jeg klarer å gi. Blir sinna og spruter ut hvis jeg ikke er rask nok. Kan det være dumt å gi for raskt, for magen hennes?

 

3. Hvor mye gir dere? (kommer jo an på hvor tykt det er)

- Har max gitt 90 ml "tjukk suppe". Er det langt unna fullt måltid?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarer på denne også jeg:)

 

1. Hun sitter i Tripp-Trapp stolen sin med puter som støtte, eller vippestolen sin. Det går går som regel fint, for hun er en jente som er glad i mat! Noen grøt-ulykker har vi, men jeg har kjøpt en smekke som er diger, så den dekker det meste:)

 

2. Noen ganger kort, andre laaang! Grøt går ned på høykant, men smaksporsjoner av annen mat går sent. Jeg gir i det tempoet hun vil, og det funker uten problemer her hvertfall.

 

3. Hmmm... måtte se etter jeg. Jeg gir det som står på pakken. På risgrøten står det at 4 spiseskjeer med pulver og ca 1 1/4 dl vann til er full porsjon. Det blir sånn passe grøtete konsistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...