Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jr 7 mnd, og han får grøt x2, fruktmos og middag pluss at han får mm morgen og kveld og etter hvert måltid.

Men i det siste har han blitt mer og mer uinteressert i puppen på dagtid, tar seg bare noen småsuper etter hvert måltid. Nærmer ammingen seg slutten skal tro?

Hvor gammel var din baby når dere kuttet ut/kuttet ned på ammingen? Ble det slik av seg selv, eller måtte du gjøre det selv?

Skrevet

Jeg jobbet i sommer å da ble det bare pupp på vesla morgen og kveld(da var hun 9mnd) de neste 4 ukene ble hun mer og mer uinteressert i puppen å diet etterhvert bare på kvelden. Å så kuttet hun helt ut. Så hun var 10mnd sist jeg ammet henne. Prøvde hver dag de neste 14 dagene men hun ville ikke ha mer, så da sluttet vi helt.

Gutten din er mest sannsynlig mer opptatt av hva som skjer rundt han så puppen er ikke like interessant. Du kan jo prøve å amme han morgen å kveld. Å gjøre det til en kosestund i senga før dere står opp og før han skal legge seg f.eks, så han ikke blir forstyrret av alt annent.

Jeg ammet hvertfall bare morgen og kveld i flere uker å det gikk helt fint. Fra hun var en 8mnd var ikke pupp på dagen så viktig lenger, med mindre vi var hjemme å slappet av da.

Skrevet

Ja amminga på senga morgen og kveld går fortsatt fint. Og jeg prøver å sette meg i et roli hørne elle gå ut av stua når jeg ammer på dagtid, mn det virker som om han får nok næring av maten han får, og så slukker han bare tørsten etterpå.

Godt å høre at du kunne amme morgen og kveld lenge, litt kjedelig å miste melken nå når han er bare 7 mnd. Men så er det jo positivt at han regulere seg selv da, vet at mange sliter når de skal kutte ut amming.

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Er nok helt naturlig at han ikke vil die på dagen i den alderen. Egentlig like greit å så slipper du å sitte å amme dagen lang når han er såpass stor. Er nok mest for kosens skyld eller tørsten å ikke selve sulten ja :)

Du mister nok ikke melka av å bare amme to ganger i døgnet, men du merker nok at du får mindre. Puppene mine krympa en del når jeg slutta å amme om dagen. Fullammet i 6mnd å når hun var 8mnd så spiste hun såpass mye fast føde at hun ikke trengte å bli mett av puppen, så fikk litt brystspreng å sånn men det gikk over av selv.

Er kjempeglad hun slutta av seg selv. Hadde ikke akkurat håp siden hun bare fikk pupp det første halveåret så regna med at hun kom til å bli en skikkelig puppejente, men heldigvis ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...