Gå til innhold

Oktober: Hvor lenge sover deres babyer, og hvor gamle er de?


Tvilling-77 med gullguttene

Anbefalte innlegg

Min lille sønn på fem uker sover så lite synes jeg. Når Pappa'n er jobb er han ofte våken hele tiden. Har ikke noen rutine enda, noen ganger er jeg oppe med han grytidlig, andre ganger kan vi sove til formiddagen. Det skjer at han sovner noen ganger, men han våkner igjen etter bare 5-10 minutter. Er ganske slitsomt, for når han sover lite blir han veldig trøtt og krevende. Får ofte ikke i meg frokost før det nærmer seg middagstider.

 

Han sovner mye lettere i bilen og vogna. Men etter keisersnitt kan jeg ikke komme meg ut med vogna uten hjelp, så blir ikke så ofte enda (masse trapper).

 

Hvor lenge sover deres babyer, og hvor gamle er de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn var det med jenta mi også for 14 dager siden, men nå ser det ut til at hun begynner å få faste rutiner. Hun blir 2 mnd i morgen.

Hun sover bestandig mellom måltidene alt fra 20 min til 3 timer. I natt sov hun fra jeg la henne ned til halv åtte på morgenen uten noe nattmåltid, (håper det fortsetter) MEn hun har vært våken nesten hele dagen og hele natten i strekk i 3 uker før dette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jenten min på 6uker når hun har økedøgn... Føler at når magen er god og mett så sover hun MASSE!!! Prøv å legg han på magen på dagtid og, første jenten min likte ikke å ligge på ryggen og våknet derfor hver gang jeg la henne fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er to mnd nå, og sover bare i vogna på dagtid. Dersom jeg prøver å legge ham i vogga inne, så sover han kanskje toppen et kvarter før han våkner igjen. I vogna kan han derimot sove alt fra tre til fem timer! Men om kvelden strever vi noe helt forferdelig, han sover knapt mellom 5 på ettermiddagen og to eller tre på natta. Kanskje sover han en liten halvtime når jeg legger ham etter kveldsstellet i åttetiden...

Skjønner at det er trasig med alle trappene etter keisersnitt, men kanskje dere har en balkong vogna kan stå ute på? Jeg trenger aldri å trille min for at han skal sovne, jeg bare legger ham ut i vogna og så sover han. Slik var det med eldstemann også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så heldig du er da:)

Min gutt på 8 uker sovner 2130, så er det stort sett mat rundt 2 og 5, da sover han igjen til 8-9. Sover ikke så mye på dagen, annet enn når vi kjører bil eller triller vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min vakre lille sønn er ganske så flink på dagtid, men det er i vogna han sover og jeg trenger heldigvis bare sette den ut på trappa for at han skal slå seg til ro. Men når det gjelder natta er det noe helt annet. Vi legger han til ca 1930, trøbler litt med at han ikke vil slå seg til ro.Så er det amming før vi legger oss selv og så to ganger til på natten.

 

Jeg er rimelig utslitt - ihvertfall nå for han har begynt å tulle på natta med å ville være våken. I natt varte det i nesten to timer.

 

Noen som har råd for å få de til å sove natten gjennom?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marcus (7 1/2 uke) sover fra rundt 22.30 til 9.00. Da tar jeg han i min seng og da kan han sover enda et par timer før han skal ha frokost. Begynner med kveldsstellet mellom 20.00 og 21.00 og legger han i senga ca. 21.30. Tar litt tid før han sovner men er rolig, må inn noen ganger å gi sutten bare. Nå har jeg bestilt sånne smekker som skal holde sutten på plass så håper han sovner fortere da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja de smekkene høres greie ut! Hvor har du bestilt dem??

Min lille datter er 2mnd. Siden vi kom hjem fra sykehuset har hun sovet fra 23-24, og helt frem til 07-10 uten mat =) Klager ikke jeg nei =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt lille nurk født 13.10 sover nå fra 20.00-07 uten mat. Han har noen små lurer utover dagen. Noen dager har han skikkelig sove dager, bare spiser og sover. ellers er han våken alt fra en til to timer mellom hvert måltid....en liten sovegris;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Min lille gutt legger seg ca 21.30 og sover frem til 08.30 og får da mat og sover frem til kl 12 det er veldig deilig:)) ellers spiser han ca hver 3 time

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...