Gå til innhold

Noen som fødte etter ca 37 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det?

Hvor store var babyene?

Måtte dere bli igjenn på sykehuset, eller kunne dere dra rett hjem?

Kuvøse? Annet?

Skrevet

Ja, jeg gjorde det for ti dager siden!

Fødselen gikk kjempefint og var over på tre timer fra første rie. Hadde med jordmor og barnepleie+ pappa.

Gutten min var 2890g og 48 cm lang.

Jeg dro hjem dagen etter fødselen. Måtte bare innom for sjekk hos barnelegen først. Alt var helt topp og at han var født i uke 37 ble aldri nevnt av noen.

Han fikk gulsot, men slapp å ligge i lys. Men ble veldig slapp etter noen dager, så mating ble litt vanskelig. Pumpet meg og gav ham med kopp og da ble han fort kvikkere.

I forhold til de andre barna jeg har (som alle er født i uke 40) synes jeg at han sover veldig mye mer. Og er ikke fullt så flink til å ta puppen selv. Trenger litt hjelp til å få den skikkelig på plass.

Det var det jeg kom på :-)

Skrevet

Tror ikke de tar noe særlig på vei om en er 37 uker og alt er gått bra.

En venninne av meg fødte i uke 36,og hun fikk komme hjem etter de vanlige 3 dagene,for alt var gått så bra. Gutten hennes var 3000gram og 48 cm,og han har tatt igjen alt,nå er han like stor som lillesnuppa mi som er 2 måneder større :-)

Skrevet

Min eldste datter var født i uke 37 og hun var 2510 og 46 cm. Vi var 5 dager på sykhuset. Plundret veldig med å få henne til å ta puppen, så de ville se at det gikk greit før vi fikk dra hjem. Hun var ikke flink til å suge.

Skrevet

Hei:)

Jenta mi ble tatt med planlagt ks ca 2,5 uke før termin, så blir litt annet grunnlag, men hun var litt under 3kg, 47cm. Hun slet litt med pusten, det kan være ks i seg selv, eller det at det var litt før terminen som var årsaken til dette, eller ingen av delene, fullbårne barn kan ha samme problem. Det som skjedde da, var at hun havnet i kuvøse med hjertemonitor (ikke pustehjelp da:), tilfelle. De overvåket henne mindre enn et døgn, og vi kunne dra hjem til vanlig tid:)

Babyer som fødes på denne tiden, forblir gjerne spebarn litt lenger enn de som er fullbårne eller på overtid. Ellers ingen problemer:)

Skrevet

Allt som er etter uke 37 er helt normalt, jeg fødte i uke 36, hun var da en uke prematur. 2540 og 46 cm. ingen problemer i det hele tatt. Litt gulsott og litt plunder med puppen så vi måtte bli til de så at hun la fint på seg. Etter 5 dager kunne vi reise hjem.

I dag er hun en stor jente som blir tre på søndag......

Skrevet

Hei :o)

Jeg fødte lilletulla mi når jeg var 36+1. Hun var 2618gram og 43cm lang. Hun hadde ingen problemer bortsett fra litt gulsott som gjorde henne litt slapp. Måtte ligge i lys i 12timer, men ellers tok hun puppen fint og ingen problemer med pusting etc. (Fikk lungemodningssprøyte da jeg var 32+0 pga fødselen holdt på å starte da)

Var 5 dager på sykehuset, men det var pga gulsotten.

Lykke til :)

Skrevet

fødte i uke 36 første gang, pga blødning etter snuing

fødsel gikk ok, 11 timer fra de tok vannet og satt igang.,

hun var 3660 og50 cm.

vi måtte være på sykehuset i litt over en uke, hun hadde gulsot og måtte i lys 2 ganger 24 timer, problemer med sugeteknikken, umodne tarmer, kolikk,

men alt i alt gikk det bra.

Skrevet

Fødte da jeg var 36+5 etter at vannet gikk og lillegutt ville uuuut - fødselen gikk kjempefint :) Han var 2990 g og 52 cm (taes med en klype salt, ble ikke målt ordentlig pga seteleie). Vi var 1 dag ekstra på sykehuset for å være sikker på at melka var kommet før jeg dro. Ingen problemer med amminga, han sugde seg fast fra første stund (og der blei han hehe). Heller ingen gulsott. Men de 3 første ukene var han knapt våken (i motsetning til de rundt han som ble født på termin eller etter), sov og sov og sov, kanskje ikke helt klar til å være uten for mammas mage likevel. Tok fort igjen størrelsen til de fullbårne (men han var jo ikke så veldig liten i utgangspunktet), men vi måtte vente litt lenger på det første smilet :) Var ganske urolig (ikke kolikk, men nesten, hvis man kan si det.....) fram til 3 mnd (bortsett fra de 3 første ukene da), men det trenger jo ikke skyldes at han var født litt tidlig. Har igrunnen merket veldig lite til at han gjorde sin entre litt før :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...