Gå til innhold

hjelp!!! tør jeg gå gjennom en fødsel til?

Anbefalte innlegg

Herregud... har to barn fra før og venter tredjemann...

De to andre fødslene gikk veldig bra og klarte meg tom uten smertestillende...

Har vært hos jordmor i dag for første gang og fødselen ble brakt på bane... Plutselig bare kjente jeg veldig at hjelp... dette tør jeg ikke en gang til.. eller mer sånn kan jeg klare det en gang til??

Mulig det er fordi det er 6 år siden sist og føler meg som 1gangsfødende igjen... eller har jeg rett og slett bare blitt litt mer pysete med åra?

Når jeg var hos jordmor i dag begynte jeg å snakke om smertestillende og alt mulig.... hallo det er 31! uker igjen av svangerskapet....

Håper dette er en kall det "frykt" som går over i løpet av de ukene som kommer...

Andre som føler det sånn?

Fortsetter under...

Hei!

Ja, har det på akkurat samme måte. Skrev om det samme for noen dager siden, og husker ikke om du var èn av de som svarte :) Er bare 7, 5 mnd siden sist, så fremdeles friskt i minne for min del.

Får bare håpe at vi "roer" oss etterhvert. Babyen må jo ut, ikke sant? :)

Lykke til hvertfall!

Jeg velger å ikke tenke på fødselen ennå jeg... Tror jeg kommer til å grue meg littebitt, men tenker som så at alle andre har kommet seg gjennom det, og da vil jeg også det.

Mulig frykten din er midlertidig, men tror nok du vil føle det godt å prate med noen om det. Man skal ikke bagatellisere en frykt i allefall. Lykke til med svangerskapet du =)

Vi satser på at frykten går over etterhvert ja... og ut skal jo babyen...

På en måte godt å høre at det er flere som har det sann.... missforstå meg rett men da er jeg hvertfall ikke alene om å føle det sånn....

Masse lykke til begge to!!!!

Fødselen var noe av det første jeg også tenkte på.... Har en gutt fra før som snart er 2. Før fødselen da, hadde jeg egentlig bestemt meg for å bruke mest mulig av smertestillende midler:-) Sånn ble det jo ikke. Jeg kom alt for sent på sykehuset, da var det full åpning og ikke tid til å tenke på noe annet enn å få ut junior.

Tenkte å skrive et ønskebrev denne gangen, og så håper jeg at jeg kommer meg på sykehus i tide...

Har du en god tone med din jordmor, anbefaler jeg at du får ut alt du lurer på (og frykter) Er sikker på at den værste gruinga gir seg når du nærmer deg termin...

Lykke til.

PS: Når har du termin?

God kveld! har termin 11 juli så har jo god tid på å forberede meg da....

Syns bare det er så rart at jeg plutselig skal føle det sånn nå..

Kunne skjønt det hadde jeg hatt en tøff fødsel de andre gangene... men men.. Tror det er veldig viktig å ha en god tone med jordmor ja.. Var hos jordmor i dag og hun sa at vi skulle sette oss ned sammen med henne når det nærmet seg å skrive noen ønsker til fødeavd... kanskje ikke så dumt det..

Når har du termin?

Annonse

Skjønner hvordan du har det. Jeg venter også 3. barn, ikke mere enn et år siden jeg fikk jenta mi. Tenkte etter jeg fikk henne at dette er helt sikkert siste gang jeg utsetter meg selv for noe så vondt. Da jeg fant ut jeg var gravid igjen var fødsel det første som slo meg, tenkte dette klarer jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...