Gjest Skrevet 7. desember 2006 #1 Del Skrevet 7. desember 2006 Har sånn slektsbok som går til starten på 1200-tallet, og der er det mye artig... Det virker som om nesten alle guttenavn kunne omgjøres til jentenavn, som foreksempel Iverise, Iverine, Jørgine, Petrine, Sørine, Severine, Ivara, Hansine og Ingara. Mange har laaange navn, som for eksempel Christina Boletta Jensine Anetta Petersdatter Røhmer Balle (tuller IKKE!)... Men det aller verste; jentenavnet Reguline. Bestefaren min het Harry Herman, hehe. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TORO-husmor Skrevet 7. desember 2006 #2 Del Skrevet 7. desember 2006 Har hatt det mye moro med sånne slekstbøker her også. Her har vi blant annet funnet Baroline og (hold deg fast!) Anus... (Snakk om bedritent navn!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #3 Del Skrevet 7. desember 2006 haha, hva tenkte de..? Var vel kanskje ikke så utbredt med latinske kroppsdelsnavn i norge på den tida.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #4 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg har også lett etter navn på den måten. Jeg fant en stor søskenflokk for noen generasjoner siden der nr 8 het Oktavia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #5 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg har sett navnet Analius på en kirkegård, hihi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. desember 2006 #6 Del Skrevet 8. desember 2006 Ja, det er en Octavia i boka mi oxo! Hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå