Gå til innhold

soeknad om svangerskapspermisjon

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan hjelpe meg litt med hvilke rettighteter jeg har og hvordan jeg best kan utfoere permisjonen?

Jeg er laerer og har termin 29 april. saa da tar jeg ut permisjon fra slutten av paaskeferien, for da kan jeg slutte aa jobbe foer ferien og det vil gi meg en uke ekstra.

Barnets far er ikke i jobb, saa han har ikke opparbeidet seg rettigheter til aa faa pappaperm, kan denne overfoeres til meg, og eventuelt hvordan? Hvis jeg har skjoent det riktig saa faar jeg overfoer en maaned av sommerferien til slutten av permisjonen? saa da kan jeg ta ut permisjon fra 8. april, saa kan jeg plusse paa en maaned sommerferie og kommer da ut med 8.mai. Og eventuelt kanskje noe av fars permisjon????

Huff, dette ble rotete som alltid, men haaper dere skjoenner tanken?

Fortsetter under...

Eneste grunn til at du får overført fars permisjon er om han akkurat har fått jobb etter å ha arb.ledig. Tror det er en ting til som jeg ikke husker, men det er ihvertfall veeeldig strengt! Selv om pappan ikke har jobbet seg opp noe permisjonsrettighet har han krav på de 6 ukene. De jobber seg ikke opp perm. på samme måte som oss. Men sjekk med NAV uansett, for de kan ha forandret på mye av de reglene siden lillegutt var baby...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...