Gå til innhold

Tidskonto til pappa + fødselsstipend?

eva luna

Anbefalte innlegg

Har hørt om en ordning som fra nyttår vil bli kalt gradert uttak. Hvis far tar ut sin permisjonstid som tidskonto, altså 50 %, så får mor samtidig fødselsstipend fordi hun har 50 % av omsorgen for barnet. Det jeg lurer på da er hva må mor gjøre mens far tar tidskonto? Kan hun være hjemme eller må hun ut i arbeid/skole? Isåfall 100 % jobb eller holder det med 50 %? Ordningen høres jo veldig bra ut.

Fortsetter under...

Eg trur mor må studere fulltid dersom ein skal få både fødselsstipend og pappaperm/tidskonto - altså ein må tilbake til studia, og kan ikkje ha permisjon. Men det er berre det eg har fått med meg her inne, har ikkje tatt kontakt med NAV eller lånekassa om det - har jo litt tid på meg enno :)

Det veit eg ikkje heilt, men eg trur ein framleis kan ha 50% av omsorgen, eller skrive det på papiret - ein kan jo velje litt emne etter kva som passar med døgnrytme/matrytme til babyen også. Er ikkje sikker altså, men trur det var nokon her inne som fekk fødselsstipend OG pappapermisjon men som måtte tilbake til fulltidsstudier og samstundes hadde 50% av omsorgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...