Gå til innhold

Permisjon og studier

*WinnieThePooh*

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er student og har termin 23.mai 2007... Jeg lurer på en ting... Hva gjør dere andre gravide og studenter etter at fødselspengene fra lånekassen tar slutt etter 42 uker?

For min del har jeg valget mellom å bli fulltidsstudent med baby i mars 08 for å få penger fra lånekassa eller å begynne i fulltidsstilling i en eller annen jobb.. Jeg må velge jobb, fordi de emnene jeg mangler i bachleorgraden går kun på høsten....

Gruer meg også til våren.. da har jeg obligatorisk laboratoridel i to av tre fag med lab fra 12-16 HVER dag mer eller mindre hele semesteret. og stuidieprogresjon MÅ jeg ha....

Noen av dere som har klart å få tildligere eksamen om våren pga fødsel? Håper det går i orden for meg på UiB...

Fortsetter under...

vet ikke så mye om permisjonstiden enda...jeg har termin en uke etter deg, så vi er vel litt i samme båt. Jeg går nå nest site året, og var i samtale med studentrådgiver i går. Jeg må utsette mine høst eksamener som jeg egentlig skal ha denne uken til etter jul, fordi jeg har vært kjempekvalm og sovet typ 15 timer i døgnet de siste 7 ukene. Stud.rådgiver har da lagt inn krav til skolen om at jeg må få konteksamen etter jul og at alle eksamene i klassen min skal legges senest i midten av mai, istedenfor i juni. Da mener hun at jeg ev. rekker eksamen før fødsel.

Snakk med studieleder eller en eksamens konsulent på skolen nå før jul, fordi de aller fleste skoler må ha eksamensdatoer klare ved semesterstart. og erdu tidlig ute kan disse sikkert legges litt tidligere slik at du rekker å få med deg noen før fødsel.

Ble litt "rotete" dette her.. men mitt råd er: snakk med studentrådgiver! de kjenner reglene, og hvilke særkrav som kan hjelpe i de situasjoner vi befinner oss i.. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...