Gå til innhold

Da har jeg vært på føden... (samme som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Skrev tidligere i dag at jeg våknet opp med kraftig hodepine og kastet opp flere ganger på morgenen, og fikk endelig komme inn til kontroll på føden i 13.30-tiden i dag. Hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap, så slike tanker lurer alltid i bakhodet mitt (er 34+2 i dag).

Babyen har det fint, og legen sa hun er stor ett sted mellom 2500-2700 gram. Det passer fint med min tanke om at terminen ble feil etter ul, med tanke på at forrigemann kun veide 2965 gram da han ble født. Hadde ellers litt høyt blodtrykk og 1+ i proteiner i urinen, og svar på blodprøver får jeg i kveld. Legen sa at dette enten var et kraftig migrene-anfall, eller så kan det være begynnelsen på svangerskapsforgiftning, så det var fint jeg kom inn og fikk sjekket i dag (for det er en uke til neste kontroll). Nå får vi se om babyen holder seg i magen til termin 18. januar, eller kanskje det blir et romjulsbarn (som legen antydet i dag).

Fortsetter under...

håper at det ikke er svangerskapsforgiftning da,men det er supert at du dro å fikk det sjekket med en gang.bare tull å gå å uroe seg når en ikke må!!

masse lykke til...håper knøttet holder seg i magen enda ei stund.

du får holde oss oppdatert da:))

Takk for all omtanke - det varmer :o) Fikk svar på blodprøver i kveld, og de var normale, så nå kan jeg slappe litt mer av... Skal på kontroll igjen om en uke, og legen sa jeg måtte ta kontakt dersom jeg føler meg dårligere, for det kan jo være begynnelsen på svangerskapsforgiftning. Føler alikevel at en bør forsvant av skuldrene mine da legen sa at babyen fint vil klare seg utenfor magen fra nå av, dersom det blir aktuelt...

Annonse

Hei! Håper dette ikke utvikler seg til svangerskapsforgiftning og at babyen holder seg i magen en god stund til!!

Vi ser ut til å ha det ganske likt: blodtrykksøkning, 1+ på protein, normale blodverdier og en baby som har det fint, og termin omtrent samtidig (min er 17.1). Forskjellen er at formen min er helt super, jeg hverken kaster opp eller har hodepine.

Godt at de tar godt vare på oss, heller et par ganger for mye på kontroll enn for lite!

Lykke til videre!

Takk for alle svar :o)

Ja, jeg slapper helt av og håper jenta holder seg inni magen til hun er helt klar for å komme ut... Hadde faktisk skikkelige mensmurringer i magen i natt, så det blir spennende å se hvor lenge jeg skal gå slik. Skal på kontroll igjen neste torsdag (hos jordmor på sykehuset), så det er ganske betryggende. Har sovet godt og lenge i natt, men er fortsatt kvalm og har vondt i hodet... Håper i hvert fall at jenta bestemmer seg for å legge seg ordentlig med hodet ned før fødselen setter igang, siden hun lå i tverrleie i går..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...