Gå til innhold

flatet ut på vektkurven

Anbefalte innlegg

Gjest colorina
Skrevet

Vi var på helsestasjonen til 5 mnd kontroll for ca en uke siden og da hadde jenta mi flatet ut, dvs gått ned to kurver i forhold til forventet vektøkning. Hodet og lengden var normal. Hs spurte om jeg hadde begynt med grøt, noe jeg ikke har. Jeg har i utgangspunktet planer om å fullamme til hun blir 6 mnd, men blir litt usikker på om hun trenger mat. Hun er aktiv og stort sett blid dagen lang, spiser ganske ofte, også på natta, men jeg synes det fungerer greit. jeg skal på HS igjen til uka, til barnelege og merker at jeg er litt usikker på om jeg bør begynne med grøt nå eller ikke. Det er bare en uke til hun er 6 mnd, men jeg har liksom lyst til å vente til halvtårsdagen hennes med å gi grøt, sånn som jeg gjorde med broren. Vi har mye allergi i familien så det er mange grunner til å vente.

Hva hadde dere gjordt?

Forsto ikke helt om hs ville at jeg skulle begynne med grøt nå eller om jeg i følge henne kan vente, så jeg ble litt usikker. Vil ikke ha kjeft når jeg kommer dit til uka fordi jeg ikke har begynt med grøt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan begynne med grønnsaksmos i stedet slik at du unngår å provosere allergi. Det er ikke nødvendig å begynne med grøt, og det er faktisk mer vanlig i andre land å begynne med grønnsaker og frukt.

Går sikkert bra om du venter til 6 mnd (ikke så mye vekttap på en uke, og det tar hun sikkert fort igjen). 6 mnd er egentlig ikke en sånn magisk grense, det viktigste er at du ammer lenge samtidig som de venner seg til fast føde (mm beskytter mot allergier)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...