Gå til innhold

HJELP!! har fått i meg parafin!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarte og være så dum at jeg glemte at dattra mi hadde parafin i safta si og drakk opp alt sammen!! litt over 5 ml ca.. hjelp hva kan skje?? kan fostret bli skadet er 30 uker på vei...

(parafin er som lakserolje) kan fødselen starte??!! at det går ann og være så dum!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Parafin i saften?? Parafin.. sånn som man har i parafin-lamper? Er du sikker på at du mener parafin?

Skrevet

parafin er også et middel man bruker mot treg mage kjøpes på apoteket. står på at den at den ikke må brukers av gravide så det finnes to typer parafiner, fyringparafin og lakseringsparafin.

Skrevet

Tror parafin bare passerer rett gjennom fordøyelsessystemet...hvis det er snakk om sånn renset parafin som du får på apoteket da og det burde vel ikke sette i gang noen fødsel. Men ta nå for sikkerhets skyld å ring føden eller legevakta da. Ikke sitt og vent på at vi skal synse for deg :)

Skrevet

Eh...finnes det parafin i saft???

Og ring føden eller legevakta, ja.

Skrevet

Har du fått i deg parafin kan det vel være greit å ringe Giftsentralen (tlf 22 59 13 00). De vet hva du skal gjøre.

Skrevet

kan aldri tenke meg d e livsfarlig m den type parafin...

Men du får kanskje tømt tarmene godt?! ;-)

Skrevet

Hun har sikkert et barn som trenger det pga fordøyelsen...grei måte å "lure" det i ungen å blande det i noe som er godt :) Vanlig å bruke mot forstoppelser hos barn og voksne...men kanskje ikke gravide da. Syns vår anonyme burde ringe lege/giftsentral eller noe sånt og sjekke for sikkerhets skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...