Gå til innhold

Kynnere eller........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 30+4 og magen strammer seg i tide og utide, nesten alltid når jeg reiser meg opp fra senga eller sofaen. Jeg har også hatt noen anfall hvor jeg har måttet finne senga fortest mulig på grunn av ubehag og smerter. Tørr nesten ikke dusje lenger for da skjer det hver gang. Det verker i hele ryggen, og så får jeg krampeaktige smerter øverst i magen eller følelse av at jeg har blitt slått i mellomgulvet. Verkingen i ryggen kan minne om mensensmerter. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg når det skjer. Men etter å ha ligget rett ut noen minutter blir det bedre. I går når det skjedde ble magen knallhard når jeg la meg nedpå mens anfallet sto på. Smertene i ryggen og magen veksler. Blir jo bekymret for hva dette er? Trodde ikke kynnere skulle være vondt?

Setter stor pris på tilbakemelding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan svare? Vær så snill!!!

Skrevet

Er førstegangs og uerfaren, men trodde dette var kynnere? Stresser du mye?? Når jeg får kynnere strammer magen seg, den blir vondt hvis jeg trykker på den, men ikke noe mer enn det... Kommer det regelmessig og ikke roer seg så er det vel snakk om rier? Det er vel litt for tidlig for det enda??? Tror du skal ta det med ro og ikke stresse, men ring føden om det blir verre. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!

Skrevet

Er du i full jobb? Høres ut som du trenger en sykemelding hvis ikke...

Skrevet

Er eksamensperiode så jeg er litt stresset ja. Prøver å ta det med ro, og sover et par ganger om dagen, men blir jo uansett påvirket. Har vurdert sykemelding på grunn av søvnmangel og stress, men har jobbet for disse eksamene i et semester nå, og kan liksom ikke bare droppe ut nå da. Bare to uker igjen, så har tenkt at jeg får holde ut. Kynnerne startet ikke skikkelig før etter første eksamen, så det henger nok sammen. Men anfallene bekymrer meg, blir jo helt slått ut av smerte. Må snart dusje, og gruer meg skikkelig. Redd for nytt anfall... Ingen som har opplevd liknende før, at de blir uvele, får smerter/verking i hele ryggen, og vondt i magen med stikking og som om noen har slått en i mellomgulvet????? Varer i ca.10 min før smertene gir seg.....

Skrevet

Jeg fikk beskjed av min JM at hvis kynnerne ble smertefulle og det kom smerter bak i ryggen kan det tyde på rier.

Det at du får slike smerter er ikke normalt!

Ville ha kontaktet føden/lege og bedt dem om å skjekke det. Mest sannsynlig prøver kroppen din å si i fra at nå vil den slappe av.

Skrevet

Takk for svar. Liker ikke helt det.....Har vurdert å ringe lege hver dag denne uken, men hver dag har jeg tenkt at i dag er det sikkert bedre, men så har det ikke vært det... Har liksom ikke hatt tid til det heller for jeg har måttet lese til eksamen. I morgen er det eksamen, så........ Får bare gå på den nå, og satse på at det går bra. Prøve å stresse minst mulig. Så får jeg heller ta kontakt med lege/føden etter det om det vedvarer.

Alle her inne sier at man skal ringe føden, men jeg har jo aldri hatt noe med dem å gjøre før. Er det like vanlig å ringe dem som lege? Har ingen fastlege her jeg bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...