Gå til innhold

Jeg føler meg ikke gravid.. snufs..

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen symptomer, og det plager meg litt.

Jeg føler meg så lite gravid..

Vet jo jeg er det, hadde jo hcg på 408, da var jeg 4 uker på vei.

Og fire hjemmetester som lyser knallpositive, de lyver jo ikke..

Men jeg sitter med en forferdelig følelse i magen, og

jeg er verken kvalm, har ømme pupper eller noe..

INGENTING..

Vet også at det er tidlig å kjenne noe, men en ting burde jeg vel

ha kjent?

Jeg føler meg akkurat som før, derfor er det vanskelig å tro

at det er noe i magen min som spirer og gror..

Jeg tror jeg er 4+5 i dag.. Ikke helt sikker på hvordan man

regner ut det når det er prøverør...

Håper noen kan komme med trøstende og gode ord, for

det er det jeg trenger...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7380116-jeg-f%C3%B8ler-meg-ikke-gravid-snufs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan Gøril, det er vel egentlig ganske vanlig å ikke kjenne så mye så tidlig i graviditeten. Selv kjenner jeg ingenting spesielt, hverken rett etter ikm eller nå (er i 10. uke nå). Litt oppblåst følelse de siste dagene, det er det eneste.

Husk at det her inne på 1. tri (og spesielt bligravid) er veldig mye fokus på symptomer. Hver gang noen spør i en tråd her inne om det bare er de som ikke har noen symptopmer, raser det inn svar fra andre som heller ikke opplever noe særlig.

Men må legge til at jeg skjønner deg veldig godt, dersom man har symptomer blir det hele mye mer konkret og håndgripelige på en måte.

Synes likevel du skal stole på den flotte hcg-stigningen din og forsøke å forsone deg med at den er et mye sikrere tegn på at alt er i orden enn en haug med "typiske" grav-symptomer.

God klem til deg :)

Ja, det var akkurat dette jeg trengte.

Og det beste av alt var at du var anonym.. makan til feighet.. Fysj.

Det blir jeg lei av er folk som har meninger om alt, men ikke tørr å

stå for det.. Hadde vært SÅ mye bedre om du hadde signert

med den du er.. Du er feig!!!!!

Jeg føler det sånn, uansett hva du måtte si, og for meg er det

vanskelig, jeg har slitt så lenge med å oppnå dette, å være

gravid, så jeg ønsker meg for alt på jord bare bittelitt tegn på

at det er noe.. Har ikke sagt at jeg er overhysterisk heller.

Er bare lei meg..

Vet ikke om eg kan si så mye som kan trøste deg!! Men, det kommer nok... og da vil du nok angre på dette innlegget.. hehe

Men, det er også de som ikke har særlig med symptomer...

Og du.. det er tidlig enda. Hvis det stemmer med 4+5 , er det jo som oftest om en uke og to de fleste begynner å merke noe!!

Så prøv å lete deg opp litt tålmodighet.. ikke lett å finne i disse førjulstider!!

Kanskje du pleier å ha ømme pupper før tr?? Så at du ikke har det nå kan jo være et sympt...?

Lykke til!!!

408 når du er 4 uker er jo bra det.. så dette går nok veien..

Annonse

zzzzz-frøken : tusen takk for et svar som roa meg ned litt.

Har prøvd å bli gravid veldig lenge, og dette er tredje prøverørs-

forsøk, så denne spiren er så etterlengta :)

Jeg trenger bare noen ord på at alt er ok..

Leser om alle som har ømme pupper, er kvalme etc, også

føler jeg at jeg også skulle hatt det.. hehe, for å være med i

gjengen..

Beklager at jeg syter, men jeg er da bare sånn.

svært bekymret for at mitt høyeste ønske her i livet ikke

skal bli oppfylt..

Tusen takk for beroligende svar alle (untatt en feig anonym)

Jeg trenger dere vettu, så nå føler jeg meg mye bedre og lettere

til sinns.

Skal uansett til legen i morgen, og ta blodprøve for å se om

det er stigning, så da håper jeg at jeg roer meg ned snart..

Er bare en person som lett bekymrer seg, og det har

plaga meg i hele livet. Tror alltid at det verste hender meg, men

det gjør jo ikke det.. For tenk, jeg er gravid, og det er det

beste som kunne ha hendt meg..

Klemmer fra meg til dere snille jenter

Måtte bare si en ting til... inne på pernille.info under "tester" og under "ofte stillte spørsmål.." og punkt 19 der.. er det en fin oversikt over hcg!

Og det er på uker etter el.. så denne kan kanskje trøste!!!

Klem til deg!!!!!!!!!!!!

Unner deg virkelig at det går bra!!

Kjenner igjen følelsen din. Har en vennine som har prøverørs barn.. for henne var detogså viktig å føle seg gravid!!!

Lykke til!!

Og eg tror nå helst at det er to hos deg eg...

Hei Goeril. Jeg hadde det akkuart likedan med denne graviditeten--fant ut at jeg var gravid paa dag 4+0, og hadde ingen symptomer. Da jeg har hatt en SA foer og husket at med den graviditeten kom symptomene veldig tidlig var jeg redd for at noe var galt jeg og. Men legen maalte HCG og det var bare hoeyt og fint. Saa--mot slutten av sjette uke (5+5) kom symptomene, og i sjuende uke satte de i for fullt. Som mange andre har sagt--det er veldig individuelt, og er blodproeven positiv saa er den positiv. Skal du ta flere blodproever for aa se at det stiger, eller har du allerede gjort det? Det var i alle fall kjempebetryggende for meg aa se blodproveresulatetene.

Annonse

Hei Gøril:)

Jeg føler akkurat som deg!!! Har ingen og jeg mener INGEN merkbare symptomer..... er litt mer trøtt enn vanlig, men det kan lik så godt være årstiden...

Ikke tenk på det, vi får være glade for at vi ikke er kvalme og har skiftende humør:) Grattis med spiren!! Når har du termin forresten??

klem

For en idiotisk anonym, aerlig talt!!

Vet du Goril, vi har hatt en del debatter paa dette og jeg har bare vaert her paa 1. tri en maaneds tid eller saa. Det er alltid kjempemange som er bekymret (meg inkludert) fordi det er saa faa eller ingen symptomer. Men jeg har skjoent naa at det er ganske saa normalt, vi skal heller vaere glad tror jeg dersom vi kan slippe f.eks kvalme. Naar det er sagt saa skal jeg til foerstegangskontroll og tidlig UL neste uke og gleder meg til aa se at alt forhaapentligvis (xxxxxx fingre) er helt fint.

Dette gaar bra skal du se! Kos deg fremover!

cilja :

jeg har termin ca 13.08.07.

Er bare litt usikker hvordan man regner termin når det

er prøverør.. men rundt der :)

Er 4+5 i dag (tror jeg)

Sonia:

Ja, jeg skal krysse alt jeg har for deg, vet du har hatt en vanskelig

vei for å nå målet du også, så dette er veldig veldig fortjent, og

dermed skal det gå knirkefritt også :)

Klem til begge

Kjære Gøril:)

Det er klart du er redd og bekymret... du har jo ventet så innmari lenge på en positiv test!!!! Det er desverre sånn at man bekymrer seg hele 1. tri og gleder seg til man kan hoppe over til 2. tri for da er alt så trygt og godt. Vel; man bekymrer seg i 2. tri også (Jeg er der nå 14+6). Og jeg er sikker på at bekymringene er der resten av livet i en eller annen form:)

Det at du ikke kjenner symptomer ennå tror jeg du skal ta helt med ro! Det er ikke vanlig å være kvalm og ha så vondt i puppene og sånn før fra uke 7 eller 8 og hos mange mye senere. Selv har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt, men hatt litt vondt i puppene. Hos meg fikk jeg vondt i puppene med en gang, men så ga det seg fra uke 6-10 ca. DA ble jeg bekymret da. Fikk noen blødninger den perioden også, men spiren min er så frisk og fin atte:)

Du har jo bra med HCG i kroppen så jeg tror kanskje du heller skal være litt spent på om det er flere enn 1 som ligger der og vinker til mamman og pappan sim på UL:)

Ønsker deg masse lykke til!

Hei Gøril og gratulerer så mye! Utrolig gøy å lese at det endelig klaffet for deg:-)

Ville bare fortelle at spesielt en venninne va meg, hadde ikke et eneste symptom. Hun visste hun var gravid, men først når magen begynte å vokse (og det var sent også) og babyen begynte å sparke kunne hun kjenne at hun var gravid:-) Ikke trøtt, ikke kvalm, ikke ømme bryster- ingenting! Har flere venninner som heller ikke kunne kjenne noe før de kom et stykke ut i svangerskapet.

Husk nå på at allerede idet du kom så langt som å ikke få mensen, er oddsene på din side for at dette skal gå bra:-)

Stor klem fra meg

Hei..

Dette er andre gang jeg er gravid. 6 uker nå med min andre. jeg merker heller ingenting, og gjorde ikke det sist heller. vær glad for d du. deilig å leve som normalt. det gikk ikke opp for meg før jeg var på ultralyd og fikk se sparkene.. kos deg, det blir a liv nok der snart,.....

Unnskyld meg, men er denne anonyme som prater om frekkhet den samme som sier at Gøril syter..? Da lurer jeg i tilfelle på hva du mener er høflighet...

Jeg skjønner Gøril godt jeg... Hadde selv ikke så mange symptomer så tidlig i svangerskapet, ønsket også å føle meg gravid. Nå har jeg fått kjenne på kvalmen, så nå angrer jeg litt på at jeg ønsket meg symptomer - hehe...

Men, bare for å forstå begge sider, så mener sikkert de som har mye plager med kvalme og andre ting at de som ikke har det bør ikke ønske seg det. Og de som ikke har symptomer vil så gjerne kjenne at de er gravide.

La hver enkelt føle hva de vil. Og hvis noe provoserer deg, så la være å svare, for det gjør denne siden til en utrivelig side, og det vil vi jo ikke, vil vi...?

Lykke til alle sammen - håper alle får et fint svangerskap - med eller uten symptomer!!!! ;o)

Til deg som signerer med Anonym:

ER DET MULIG Å OPPFØRE SEG SÅ JÆVLA BEDRITENT. VET DU, JEG SKULLE VISST HVEM DU ER...DA SKULLE JEG KNUST SKALLEN DIN MELLOM LÅRA MINE OG DRATT INNVOLLENE UT AV DEN RÅTNE SKROTTEN AV EN KROPP DU HAR. SKULLE PLAGA DEG HELT TIL DU TOK TIL FORNUFT OG LÆRTE DEG Å OPPFØRE DEG ORDENTLIG MOT ANDRE SOM TRENGER STØTTE OG OPPMUNTRING. BEDRITNE FEIGING, DET ER DET DU ER, DIN FAENS........ÅHH SÅ FORBANNA JEG BLE NÅ :-(

Hei gøril! :)

Jeg har heller ikke rare symptomene, anna enn at jeg er forferdelig trøtt! Kjenner litt på magen for å ikke se om jeg kan føle noe, men neida. Hehe. :) Men jeg er bare takknemlig for det! Slipper jeg unna kvalme og denslags, så er jeg bare glad for det! :) Men forstår også hva du mener, jeg føler meg ikke så veldig gravid jeg heller, selv om jeg veit at jeg er det! Det kommer nok med tida, det der.. Og når magen vokser, så går det nok mer opp for en.. :)

Hei gøril!

Symptomene kommer etterhvert, tro meg:) Jeg hadde det sånn de to første ukene også men nå er jeg i full gang med kvalme, superømme pupper og (ja ekkelt men vondt!)hemorroider....off!

Gratulerer med vellykket prøverør forresten!! kos deg med graviditeten, symptomene kommer tidsnok, bare tenk at du er heldig hvis du slipper unna de kjipeste:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...