mai mammaen til to Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Hvordan er dem? hva har de lært seg? datteren min ble 7 mnd i går. hun veide da 7810 gram og var 71 cm (målte selv så er ca...) hun kan rulle, sitte (men sitter seg ikke opp selv enda) hun står på allle fire og "disser" frem og tilbake, så er ikke lenge før hun kryper i full fart rundt her. Hun er en skikkelig mark og marker seg hele tiden. Hun elsker action..jo mer folk rundt henne jo gøyere er det. hun putter ALT i munnen.. hun elsker å bade... plasker så hele meg elller pappaen er klissvåt. Hun spiser litt grøt til frokost ( men ikke mye. ca 1 ss pulver blandet med vann) litt middag og litt grøt til kvelds..og litt frukt innimellom. ellers så går det mest i pupp. Hun sover aldri helenatten. våkner mange ganger og vil ha pupp.. hun sovner i sengen vår mens jeg ammer henne. og hun pleier sovne ca 19.45. på dagen har hun begynt å bare sove en gang og da kanskje maks en time... alt for lite syns mamma..... hvordan er deres små babyer?
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 hun er 7 mnd. veier 10 kg og er 71 cm. Ser faktisk ikke tykk ut idethele tatt da, men veldig mye muskler:-) kan stort sett det samme som din. Drikker mest morsmelk. Lite mat. men jeg forsøker da. Har sovet vanvittig mye. Opptil 6 timer pr dag og 12 -13 pr natt..men det har heldigvis begynt å bli litt mindre de siste dagene. Ellers er hun blid som en sol, dagen lang:-)
Tibra Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 Gutten min er 6 mnd og 1 uke, veier 7510 og er 69 cm lang. Kan rulle begge veier, ikke noe glad i å ligge på mage, men trives godt på rygg. Forflytter seg ved å løfte opp rumpa i ryggleie og skyver seg bakover....litt corny..hehe. Er glad i å sitte på fanget, men sitter ikke selv. Elsker å stå og er god og sterk i kroppen. Alt går inn i munnen og for tida er det gøy å lage lyd, både med munnen (lager liksom-hostelyder feks, komisk) og ved å slå ting sammen. Har nettopp oppdaget at det er gøy å plaske, så nå blir vi også "badet". Begynte så smått med grøt for 14 dager siden, og lillegutt spiser i underkant av en porsjon til lunsj. Glad i fruktmos og banan, men middag er pyh. Så mest pupp her også (han er forelska i den) Sovner i 20-tida om kvelden, sover noen ganger til 0730 (deilig , andre ganger våkner han i 23-tida og så i 05-06-tida, og sovner da igjen til 08. Har som regel to lurer på dagtid, enn i 11-tida (45 min - 90 min) og en i 1430-tida (45-90 min) og av og til en liten dupp til hvis lurene har vært korte. Det var litt om oss! Storkoser oss - herlig tid
Mini&Meg Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 Hei! Mini er født på samme dag =) Han ruller, beveger seg rundt på gulvet, ( i sirkel og sparker seg bakover) Han er en mark på stelebordet, skravler og prøver ut stemmen sin, blid som en sol dagen lang også har han fått 2 tenner nede. Han sover hele natten (det har han gjort siden han var 8 uker), har to dupper på dagen (ca 4 timer tilsammen.) Spiser grøt 2 ganger om dagen, middag, fruktpure og så elsker han sviskesaft. For to uker siden på en litt sen 6 mnd kontroll veide han 8050g og var 71,5 cm.
børdi Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 snart 7 mnd,,, veide 9090 på 6 mnd kontroll.. og var 70 cm lang.. dytter seg litt bakover i mageleie, snur seg fra rygg til mage, og kan mage rygg, men gidder ikke:-) kan sitte, men setter seg ikke opp selv. åler ikke, krabber ikke. spiser 2 store posjoner grøt om dagen, pluss middagsglass og fruktpure, i tillegg til mme flere ganger daglig. Sover bob bob, om natten, og 2-3 ganger på dagen.
mai mammaen til to Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 7. desember 2006 hehe..det med lyder er datteren min ekstrem på.. hun tar tungen ut å blåser..utrolig vittig..spyttet spruter alle veier. hun har fått to tennere og biter mammaen sin endel med de.. artig å lese om de andre mai babyene
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 7. desember 2006 #7 Skrevet 7. desember 2006 6mnd og 3 uker var 8860g og 68,5cm lang på 6mnd kontroll Vrir seg rundt på gulvet i ryggleie. Ruller rygg til mage og tilbake igjen Ekstremt festlig å trille bortover gulvet her..hehe Sitter ikke enda. Åler seg litt fremover i mageleie og snurrer rundt sin egen akse Elsker å bade og plaske er kjempe gøy...må snart ta på bikini når jeg skal bade han Spiser grøt av ca 150ml vann 2 ganger daglig, ett middags glass og 150 - 300ml melk. Sover hele natten stort sett fra 19 - 07/08.. Men er inne i en periode nå hvor han protesterer på det meste,plutselig skal han ikke legge seg..vil ikke spise eller drikke..hehe..spise og drikke delen varer bare frem til han finner ut at han ER sulten eller tørst da Legging kan være en prøvelse da han HYLER når han har lagt seg,men roer seg og skjønner det er natt etter maks 5min da Var noen kvelder hvor han hylte lenger,og ble bare verre av at jeg var på rommet hans..så måtte bare stikke hodet inn å se til han en gang i blandt. På dagtid sover han 2 ganger..ca 1 time hver gang
Mini&Meg Skrevet 7. desember 2006 #9 Skrevet 7. desember 2006 hehe akkurat det spytte greiene gjør min ut, særlig når han begynner å bli medt, så gurgler han med melka.
mai mammaen til to Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #10 Skrevet 7. desember 2006 hehe.. det morsomste er når hun våkner..ligger helt stille og begynner å lage prompelyder med munnen.. utrolig vittig.... gurgler med melken ja..hihi... blir litt skummet melk...
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #11 Skrevet 7. desember 2006 Når lillegutt var 6 mnd var han ca 67,5 cm og 7500g =) Han er meget aktiv, ruller og ruller som en liten tornado i stua KJEEEEMPE gøy å åle seg inn i hylla med dvd'er, dra alle ut og tygge på dem. Pusen vår får gjennomgå sitt han også, men pusen forstår ikke bedre og tror det er kos han får når lillegutt drar av han pelsdotter! Han sitter ikke selv, men sitter i matstol når han får grøt, frukt & middag. Det blir MYE gris, for han pleier å få holde egen skei. Ellers ammer jeg han før alle måltid, og 1-2 ganger om natta. Han sover fra ca kl 20.00 til 09.00, avbrutt 1-2 ganger med pupp Han drikker ca 140 ml mme om dagen, da jeg begynner å få mindre melk nå kjenner jeg. Og ei venninde passer han en del siden jeg har en haug med kjøretimer :-O Ellers så er han en uuutrolig gla & snill gutt! Elsker storebroren sin, ler hver gang han ser han! Han kom forresten til verden 18 Mai! =)
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 7. desember 2006 #12 Skrevet 7. desember 2006 Vi var på 6mnd kontroll idag,å da veide tuppa 8,1kg og var 68cm.hun står også på fire og disser fram og tilbake,og stolt viser hun at hun kan løfte en arm samtidlig:)hihi hun er som en solstråle hele tiden,akkurat bynnt å le,og kremter og hoster på gøy..åler seg i sirkler,og det begynner å bli farlig.idag holdt hun på å få tak i en plante,og DÆ for en reaksjon jeg fikk..hehe hun er helt turbo på stellebordet,heeelt umulig å ligge i ro.hun har to dupper på dagen,mellom tre og fire timer tilsammen.sover hele natten nå,spiser to grøtmåltid,middag og fruktmåltid!! dette er en kjempeflott tid ja;)
TORO-husmor Skrevet 7. desember 2006 #13 Skrevet 7. desember 2006 Vet ikke hvor stor han er nå, men på 6-månederskontrollen var han hele 76 cm og vel 9 kilo tung. Han er veldig glad i mat og har tatt alt han har blitt tilbudt, bortsett fra banan. Han får tre måltider hver dag og spiser med stor appetitt. Hvis maten smaker skikkelig godt sier han mmm... (Og sjarmerer mamman sin veldig). Han har rulla ei god stund nå, og den siste måneden har han trukket seg framover. Det meste skal utforskes, og det han ikke får lov å røre er veeeldig spennende. Han har begynt å slå hånda eller leker i bordet/ gulvet og klasker sammen leker han har i hendene. Lyder er visst stor stas. Hvis han vil ha oppmerksomhet hyler han (kjempehøyt), og er han trøtt og lei går det i "prompelyder". I badebaljen plasker han og koser seg skikkelig. Han sover som regel hele natta, men kan plutselig finne på å våkne en gang eller to. Da ligger han og "babler" for seg selv ei stund.
Muffinsmamma Skrevet 7. desember 2006 #14 Skrevet 7. desember 2006 Han var 8,5 kg og 71 cm på 6 mnd kontroll. Han ruller og kryper(ikke krabber, men åler seg fram) og er veldig rask. Må passe på. Han sitter nesten selv, og sitter fint i høy stol. Får en liten posjon grønnsaker til lunsj og grøt til kvelds. (en liten posjon) og spiser mye frukt. Får ellers mm, kanskje 6 ganger i døgnet, 1-2 ganger på natt. Ligger sjelden i ro og elsker å bli lekt med. Ler masse og har et stort varmt smil:) har to tenner nede og to tenner straks ute oppe.
mai mammaen til to Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #15 Skrevet 7. desember 2006 kjempe koselig å høre om babyene.. Datteren min er så vittig når hun sitter i tripp trapp stolen og skal få mat. da har hun en bok (den hun fikk i den pakken fra apoteket) den må hun alltid kaste på gulvet. så ser hun ned på den å skjønner ikke helt hvorfor den ligger på gulvet..hehe.. hun elsker å se på fiskene i akvariet...og selvsagt katten. han er litt redd henne så han løper vekk med engang hun kommer i nærheten. men i går og i dag har han gått bort til henne og strøket seg oppi henne..da blir hun helt giret.. vi går på babysvømming og..har vært i dag..hun elsker det! er så tøff.. har ikke grenet en eneste gang..(utenom litt i garderoben når vi tar på klær)
Sina73 Skrevet 7. desember 2006 #16 Skrevet 7. desember 2006 På 6 mnd-kontrollen for 3 uker siden var han 8,1 kg og 68 cm. Skal veies og måles på hs neste uke. Han sover som regel fra 19.30 - 04/05 og er da våken 1-2 timer. Litt slitsomt at han er våken så lenge, men det har blitt en vane. Han sovner igjen og sover til ca 07.30. Sover 2-3 ganger om dagen, tilsammen ca 2 timer. Han spiser grøt av ca 150 ml vann 2 ganger om dagen og litt fruktmos. Middag er ÆSJ!! Får 2-3 flasker med mme, men jeg merker at han begynner å bli lei det så jeg prøver febrilsk å innføre middag og skal prøve med litt brød snart. Ruller fra mage til rygg begge veier, skyver seg bakover på gulvet og hever rompa og står på alle fire noen sekunder. Er veldig glad i leker og studerer, plukker og biter på dem. Er ellers blid og fornøyd. Av og til vanskelig å legge om kvelden, men stort sett går det greit.
mai mammaen til to Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #17 Skrevet 8. desember 2006 Andemor1973 får han bare mme to-tre ganger i døgnet?og to måltider med grøt og litt frukt? syns det hørtes så lite ut.. datteren min får pupp sikkert 5-6 ganger på dagen..og iallefall 2-3 ganger om natten.. men kan jo hende hun ikke spiser så mye... at det er mest kos..iallefall på natten vet jeg at det er det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå