ninnie Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Foranliggende morkake noen? Har vært til Ul pga blødninger i dag, og fått beskjed om sengeligge pga foranliggende morkake og en liten blodansamling like ved morkaken på "utsiden"....Har fått noen piller som skal stoppe/koagulere blødningene.Noen som har opplevd det samme? Er i uke 9- 10.... Klem:)
ninnie Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #2 Skrevet 7. desember 2006 ? er det ingen av dere som vet noen ting om dette...? Huff, huff, er vel kanskje ikke så vanli da...?
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 Min morkaka ligger også foran det gjorde den ved forrige graviditet også, men har ikke hatt blodansamlig så det er ikke ens med foranliggende morkake og blodansanlig, kanskje du skal få en annen overskrift: blodansamlig under morkake f.eks Gode tanker
2barnsMamma28 Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 Hei Jo ,du er ikke alene! jeg var vel en 16 uker da jeg havnet på sykehuset pga voldsomme blødninger, trodde jeg mistet igjen.... Hadde helt gitt opp da vi kom på sykehuset, men da så vi den sterke gutten vår, og hjertet hoppet og han hadde det veldig bra. Det som ikke var så bra var min foranliggende morkake som hadde løsnet litt. Det var blodansamlinger der den hadde løsnet, derfor så mye blod... Jeg måtte ligge i to uker, men nå, er 24 uker, kan jeg leve mer som vanlig, men må ta det veldig med ro og får ikke jobbe. Slipper å ligge, og det er deilig.... Jeg fikk fin oppfølging, var ofte på ul. Men nå skal jeg ikke på ultralyd før i uke 32, da den vokser og er fin morkaken... Men den tåler ikke så mye mener de.... Så det går fint her nå altså.... Håper det ordner seg etter litt ro hos deg og! Ønsker deg masse lykke til Klem fra
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 Ja, jeg har foreliggende morkake (heter foreliggende når den dekker åpningen og foranliggende når den ligger i mellom mage og baby, det var foreliggende du mente?) og har hatt blodansamlinger dette svangerskapet. Jeg måtte ikke ha fult sengeleie, men har måtte ta det veldig med ro, ikke ha sex, ikke bade osv. Siden jeg bare småblødde ifkk jeg ikke piller heller, blodansamlingen minsket av seg selv (ble oppdaget i uke 6) og var så godt som borte på kontrollen i uke 12, men da fikk jeg vite at morkaken er foreliggende og jeg må fortsette å ta det litt med ro pga den, men får leve omtrent som normalt nå da, det er godt! Du får følge legens råd. Har ud fått noen videre beskjeder? Jeg fikk vite at blodansamlingen ville gå bort av seg selv, bli absorbert i kroppen eller blø litt og litt ut så lenge ikke alt løsnet på en gang, det gjorde det jo heldigvis ikke, men kanskje forholdene er anderledes når den sitter utenfor morkaken? Håper i hvertfall du får god oppfølging videre og lykke til!
Diva Muffin Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 jeg har også foranliggende morkake, men har ikke blødd annet en gang vi hadde sex rundt uke 10 og det gikk litt vel hardt for seg. jeg fikk ikke høre noe på ultralyden om at det var større fare for komplikasjoner på grunn av det, så jeg skal spørre jordmor på neste kontroll
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 7. desember 2006 #7 Skrevet 7. desember 2006 Ja, for andre gang har jeg det. Men det har ikke blødd... For de aller fleste trekker den seg pent opp i god tid før fødsel, ellers blir det jo planlagt keisersnitt. Og blør man skal man kontakte føden med en gang...
Diva Muffin Skrevet 7. desember 2006 #8 Skrevet 7. desember 2006 hvordan finner de ut om den har trukket seg opp?
lone23 Skrevet 8. desember 2006 #9 Skrevet 8. desember 2006 Hei. Jeg og har foranliggende morkake, fant det ut på ul i uke 17, skal tilbake på ny ul i uke 28, er nå i uke 25. Så nå håper jeg den har trukket seg fint opp, har jo ingen ønske om keisesnitt... På ul sa de at det kunne forekomme blødning når den låg slik, at en da skulle kontakte føden med en gang.. Noen som tror en kan kjenne det på utsiden, altså om den har trukket seg opp?
maggi 3 Skrevet 8. desember 2006 #10 Skrevet 8. desember 2006 jeg har hett mange og kraftige blødninger. Det startet med en styrtblødnig på jobb(uke 11) og jeg var sikker på sp abort. lille knøttet hadde det bra men det er et hematom = blodsamling i en egen pose . legen har hele tiden sagt at dette kommer til å tømme seg enten av seg selv eller komme ut. denne uken har jeg blødd mye nesten hver dag og jeg må gå med bind hele tiden. kommer mer enn en vanlig mens. det er tungt å slitsomt å ha det slik selv om jeg var forberet på blødninger. i dag var jeg så langt nede at jeg ringt legen min og ba om en ul. fikk komme med en gang. hun har egen ul på kontoret. det var fantastisk å se liv. kan tro at det går bra. er 17 uker nå. morkaka mi ligger normalt til. jeg ville bare si at tross mange blødninger kan det går bra....
Go`mamma`n... Skrevet 8. desember 2006 #11 Skrevet 8. desember 2006 Foranliggende morkake ender vel ikke i keisersnitt?????Jeg har nemlig det, men har ikke hørt noe om keisersnitt.........Morkaka ligger foran på magen, liksom.....
Pirkeanonym Skrevet 8. desember 2006 #12 Skrevet 8. desember 2006 tror at de mener foreliggende morkake, når morkaka dekker mormunnen. Jeg har også foranliggende morkake, det er like normalt som morkake som ligger bak i livmoren:o)
~ Nuttemor~ Skrevet 8. desember 2006 #13 Skrevet 8. desember 2006 Hei!! Jeg hadde også morkaka liggende foran livmorhalsåpningen i uke 10, på ordinær UL nå hadde den flyttet seg bort fra "utgangen til babyen". Jordmor sa til meg at den vanligvis flytter seg etterhvert som livmora vokser. Håper tablettene stopper blødningene og at morkaka di flytter seg etterhvert!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå