Gå til innhold

ph-måling

Miriam 27.04.06, fikk 13.03.06

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen av dere som har hatt det på deres små?

sønnen min har nå vært på sykehuset og tatt sånn måling.. men vi har jo ikke fått noe svar enda da.. hvor lenge tok det før dere fikk svaret?

og hva skjedde etterpå da??

Skrevet

ja,her har lillegutt hatt pH-måling, kan se bilder hvis du vil på hjemmesiden hans

www.lillegutts.piczo.com

gikk med en sonde i 24t, og hadde sånn apperat vi måtte slå på å av når han spiste og lå og slikt.

Han var da akkurat passert 1år da han hadde det, nå i april faktis, fikk svarene samme dag,samme time på sykehuset at han hadde refluks.

Rart at det skal ta lang tid for dere å få svar..men kanskje det er noe annet han blir/nle undersøkt for da...

Etter pH-måling fikk vi en del info. og hva han kunne og ikke kunne spise og fikk medisin som han skulle prøve,som han faktis bare ble dårligere av,så måtte bare kutte det ut til slutt.

Rop ut om det er noe du lurer på om refluks,om det er det gutten din har blitt undersøkt for,vil tro jeg kan en del om det =)

Klemmer fra

Skrevet

takk for svar . :0)

stemmer at han gjort det for og sjekke ut ang reflux.. for han gulper/kaster opp mye, er grinete og irritabel, har mye vondt, og sover utrolig dårlig om natta..

har fortsatt ikke hørt noe fra sykehuset.. håper og høre fra dem snart, syntes det er fælt og sitte her og se på at han har det vondt, og egentlig ikke kunne få gjort så mye for det..

men sånn når dere målte, hva slags ph lå han på da sånn til normalt? jøran lå på 6,6- 7.1 på det høyeste ca.. men var på¨det laveste var han nede i 1,7.. og hadde flere timer om natta der han hadde 2,5. men sånn ellers så vingla han mellom 4 og 5.. hvordan var dette hos dere?

Skrevet

Hei igjen =)

Vet ikke hva han lå på normalt,fikk ikke beskjed om det, men mener å husker at hun snakket om at han var nede i rundt 2 på det minste,litt under 2 eller noe..

Han ble målt den 20-21april.. (hvis jeg ikke husker feil, i år)

Og vi fikk jo vite med en gang at han hadderefluks,på time,etter at de hadde printa ut utskriftene fra det apperate han hadde på seg,måleapperate.

Synes det er veldig rart at dere ikke har verken fått beskjed eller hørt noe,hadde jeg vært deg hadde jeg ringt til barneavd. på sykehuset å spurt de, jeg har snakket ufattelig mange ganger med barneavd. på sykehuset,og har bestandig blitt positivt tatt i mot.

Nå vet ikke jeg hvilket sykehuse dere tilhører,vi er i helse nord vi da.

Huff..ja,husker godt hvordan det var med søvnløse netter,unge som kasta opp uansett hva det var og hele tiden,er slitsomt,og man blir sliten selv,for er ikke mye man kan gjøre med det,annet enn å vente på svar.

men noen gode råd kan jeg kanskje komme meg,men du har sikker hørt alle fra før av,slik som å han ungen "sittende" hvis du ammer,ikke ligge,eller hvis han får flaske, ta ofte pauser i amming/flaske måltidene.

Ser han er født i april, min lille er født 1.04-05 han da,sdå vi har begge aprilbarn,bare med 1års mellom rom hehe =)

Har sikkert andre råd å tips å komme med hvis du vi,.må bare få rotet litt bak i hodet etter dem først,men er det noe,så rop ut=)

Vet så inderlig godt hvordan det er å ha refluks barn.

Er din mye prematur i tilegg eller?

Klemmer fra

Skrevet

han er heldigvis ikke mer en 6,5uke for tidlig. kom til verden med keisersnitt den 13.03.06 pga svangerskaps forgiftning. den datoen på nicket mitt er terminen jeg hadde.. ar bare ikke fått somla meg til og fått endra på det.. hehe..

sitter fortsatt her og venter på svar jeg.. har enda ikke hørt noe enda. :(

Skrevet

hmm..synes du skulle ringe barneavd. på sykehuset å høre med dem om du får svar snart.

Jeg måtte spørre gubben igår om det var tilfelle at vi fikk svar samme dag,og han sa også at vi fikk svar med en gang de hadde fått printa ut utskriftene fra ph-apperate,så synes det er veldig merkelig med dere ja.

Her er lillegutt bare 5uker prematur da,ikke mye,men nok egetnlig,for han har refluks,astma,muligens melkeallergi, atopiker og går bare ned i vekt nå :(

Men ring sykehuset eller ring fatlegen å få han/hun til å purre på sykehuset, skal ikke gå så lang tid uten at dere får svar.

Skrevet

var på kontroll igjen på helsestasjonen igjen igår, så helsesøstra skulle ringe oppover og høre etter hva som skjer.. og samtidig bestille time på poliklinikken så man får tolka resultatet..

ish, må på sykehuset igjen uansett.. de har nå tatt 3 hørsels tester på han på helse stasjonen, uten at han har reagert på noen av dem..:( så han skal oppover og skjekke ut det også. så hu skulle få fiksa timer samme dag, så vi slapp og kjøre opp og ned dit hele tiden..

han hører når vi prater til han, men regaerte ikke i det hele tatt på de bjelle lydene.. huff, skal vist altid være noe...

Skrevet

huff..ja,slik var lillegutt også, tok ei god stund før de klarte å måle høreseln,etter fødseln,og hørsel testetne på HS var så vidt han reagerte på,men bare den ene siden.

Nå på torsdag skal han til øre,nese,hals lege for han er plaget med væske i mellomørene og har ofte ørebetennelse.

Håper dere får svar snart på pH-målingen,er ikke gøy å gå å vente når det gjelder disse små.

Å håper alt er i orden med ørene hans :) skal krysse fingrene for dere :)

Godt at dere hvertfall blit fulgt litt opp på HS og de tar tak i ting der.

Klem

Skrevet

huff, da er det godt over en uke gått.. og vi har fortsatt ikke fått noe svar på ph-målinga.. blir så oppgitt og sliten av helse norget.. og att altid alting skal være så mye mas..

Skrevet

du får nok svar ganske snart..har en gut på snart 6 år.han må ta ph-måling en gang i året.har refluks i spiserøret.han får 20 mg losec kvar kveld.gikk en vekes tid etter han begynte på medisin so blei dagane/nettene så masse bedre for både ha og meg;)lykke til og ikkje vær redd for og purre på legane om ting tar tid..

Skrevet

hmm, to uker tok det, og nå har de endelig ringt meg her.. og som jeg har mistenkt i lang tid nå så sliter han med reflux.. så han skal begynne med losec fra i morra tidlig..

er så glad at det endelig er blitt bekrefta, så han forhåpentlig slipper og ha så mye vondt.. han hadde 118 sure oppstøt i løpet av registreringa.. og disse var mellom kl 11 om formiddagen, og til kl halv 3 om natta..

merker det så godt på være måten hans. for er fra kl 3-6 om natta han sover best.. dakar lille.. så han skulle bruke en tablett losec hver morra.

Skrevet

huff...stakkars liten.

Vet hvordan det er ja.

Håper losecen funker hos dere da,det gjorde den ikke her,og en av bi-virkningene til den er faktis kvalme,tro det eller ei..

Her ble lillegutt bare dårliger når han begynte på den,gikk på det i 2-3mnd,da orket vi ikke mer,og legene mente at siden det ikke var forandringer og han heller ikke ble bedre,men verre så skulle vi bare kutte det ut.

Men som regel funker det jo da.

Håper det gjør det hos dere,skal se dere får en ny baby da=)

Vi slet ett par dager før vi fant ut hvordan vi skulle gi disse tabelettene,hvis det er samme som vi hadde som dere får,så må de IKKE knuses,for er små kapsler inni selve tabelettene som skal være hele for å fungere i kroppen.

Men til slutt fikk vi det til,men da var det med litt eplejuice blandet ut med vann,og sugerør,hehe, gikk ikke i flaske,for kapslene ble for store til de små hullene,og jeg fant ikke slike velling flasker noe plass som jeg kunne kjøpe.

Men masse lykke til,vet hvordan dere har det og det er tungt til tider,passe på at man har nok skift med seg overalt og ditt og datt..hehe,ja,du vet =)

Men lykke til,og la meg få høre hvordan det går da=)

(mulig lillegutt her må inn på en ny ph-måling,vet ikke enda)

Mange klemmer fra

Skrevet

stemmer at det er de tablettene der ja. ;) så vi får vel prøve på en eller anna måte og få de ned her også.. ;) bruker sånne velling tuter her, så det er da eventuelt ikke noe problem. ellers så får jeg tørke støvet av shot glassene her og bruke de til noe sånt :P hehe, for da er man jo sikker på at han får i seg alt..

hehe, ja kjenner til det der med kles skift.. og jeg gruuuuuer meg hver gang jeg setter på en vask med gulpe kluter og baby klær.. for tar jo to evigheter og henge opp alle de små greiene der da:P og det blir jo litt for og få fylt en maskin....

huff, nå sitter jeg her og egentlig gruer meg til julaften. for her har jøran blitt sjuk:( 40 i feber i to dager nå, og snørrer og slimer og er skikkelig tett og tung pusta (ble mange og'er det:P)

så stakkars han er ikke i form her..

har hatt det litt sånn til tider her at han nekter og spise sikkert fordi han forbinner det med vondt pga refluxen.. men da pleier det som regel gå seg til etter 2-3 dager..

og det hjelper jo ikke akuratt så mye på nå som han er dårlig da.. har fått i han 1dl med vann/melk fordelt utover dagen idag..

0,5dl vann natta som var, men det bare kasta han opp igjen.

også var det vel ca 250ml melk fordelt utover dagen igår.. og en halv posjon med grøt idag tidlig..

så har ikke fått i han nok væske eller mat nå, så håper virkelig han kvikner til litt i morra så jeg får i han noe..

skulle jo bare mangle om han skulle bli innlagt nå for og måtte få intravenøst eller noe.. huff.

men heldigvis så er han ganske så pigg enda da..

men ikke noe artig om den første jula hans skal bli sånn.. men nå har han endelig klart og sovne her stakkars..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...