Gå til innhold

Forfengelig mann :-) Kratertestikkel

Anbefalte innlegg

Forfengelig mann :-) Kratertestikkel

Er det noen som har noen erfaring her på dette.

Min mann steriliserte seg for mange år siden, før min tid slik at vi trenger hjelp for å få barn i sammen. har hatt et forsøk uten positivt resultat. og det er meningen at vi skal gjøre forsøk nr 2 om en liten stund. Min man er litt betenkt på dette da han ikke synes at forrige inngrep på han var så bra. De må snitte å gå inn i bitestikkelen å hente ut litt "godstoff" som de tar ut sæd ifra. Etter dette har han fått et stykt arr som ser ut som et lite krater på den ene ballen. Han synes ikke at det er noe kjekt. Han er veldig betenkt med å ta den andre ballen neste gang og da få 2 kraterballer. Er det andre som har gjort dette uten å få skjemende arr.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7379708-forfengelig-mann-kratertestikkel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er i samme situasjon..... Hvilket sykehus holder dere til på? Vi er på riksen. På min kjære snitter dem ikke opp men suger ut sæd ved å stikke han i testiklene. Han har ingen arr, men er rimelig gul og blå en stund etterpå. Men det går jo over.

Hei. vi er på porsgrunn. Siden min mann er sterilisert sa må de gå inn i "produksjonslokalene" hans og snitteut vev som de tar å "plukker "ut sæd seller ifra. Får vi barn av dette må det vel kunnes kalles hånplukket :-) Hvor langt har dere kommet i prosessen?

Vi har vært gjennom et forsøk. Da ble jeg gravid utenfor livmora og måtte da fjerne den ene egglederen min. Skal starte med spray 16 desember og har uttak i uke 3. Enig med deg det at barnet blir håndplukket. Håper dere snart er i gang med et nytt forsøk da. Vet du evnt når?

Min sambo ble snittet opp for litt over ett år siden under utredning og fikk ikke noe arr i det hele tatt! MEN... Nå har vi vært gjennom ett forsøk på Riksen. Der snittet de ikke opp, men gikk in med nåler. Etter det ble han gul og blå, og NÅ har arrene fra inngrepet fra et år siden kommet. Vet ikke om de har strukket voldsomt på huden på Riksen så det er derfor det ble slik, jeg... Arrene er iallefall der. Man ser sømmen nedover... Men krater er det langt i fra! Og på neste forsøk lar han seg gjerne snittes opp. Så sjenerende er det altså ikke.

Vi er satt opp med uttak i uke 5. Så det blir spray og sprøyter fra jan. Overraskende tenker jeg ikke så mye på det nå. Det blir nok litt anderledes når vi begynner med spraying og sprøyter igjen. Må passe på tidspunktene igjen. Lurer på om andre forsøk vil være anderledes. Vet jo mer hva vi går til. håper at vi kan få egg på frys denne gang. Og at min mann kan slippe en til krater ball. han synes ikke det er gøy. Han er nok mer forfengelig enn meg :-) Alt avhenger av at han føler seg konfertabel med å ta et forsøk nr. 2.

Annonse

Hei!

Kjenner til "problemet", sambo er også sterilisert, slik at vi har mått tatt ut sædceller via Tesa. Han har nå blitt kuttet i 3 ganger og har hatt ganske så synlige arr, men de har bleknet i den senere tid. Vi hører til på samme plass som dere.

:-)) lykke til

Hei igjen!

Vi har hatt 2 "ordinære" forsøk + 4 frys (holder på med 5 frys nå). Dette har ført til 4 graviditeter, for så å miste etter kort tid, den ene gangen gikk det bra frem til uke 11, men dette endte i ma.

Mannen måtte ta en biopsi før vi satte igang med første forsøk for å se om det var sædceller der. Derfor har det blitt 3 ganger.

Dette blir sannsynligvis det siste forsøket, da mannen skal resteriliseres i begynnelsen av januar.( da blir det nok et "fint" arr hehe)

Håper dere lykkes på neste forsøk, de er flinke i Porsgrunn.

Synest du er sterk jeg!

Hadde jeg hatt en mann med samme mening hadde jeg vært ganske sur og bitter. Her må vi gå gjennom alt vi må, utredning, spray, sprøyter, bivirkninger bare for å nevne i fleng.

Ballene er ikke akkurat noe han skal vifte med likevell!

Huff, virker kanskje både sur og bitter nå.

Men hadde min mann ungått et nytt forsøk på å faktisk få et barn bare for å unngå et arr på ene ballen sin hadde jeg tent på alle plugger.

Dæven døtte, hehe.

Lykke til hvertfall :))

Annonse

Håper at det går bra med 5 frysforsøk. Tøfft at dere skal resterilisere dere igjen. Vi har også tenkt på det men da mannen tok blodprøve så mente de at han har for mye antistoffer til at de anbefalte det. Jeg er 38 år så lab. hjelp ble det beste mente de.

Når tid ska du teste da?

Hei. Takker for innlegget ditt. synes ikke du virker sur og bitter. Dette vi gjør nå er med mye fokus på oss kvinner. Prosessen fram til at vi bestemte oss for å gjøre disse forsøkene på å bli foreldre har tatt sinn tid. Dette som vi kvinner må gå igjennom for å bli gravide på denne måten har jeg valgt veldig bevisst å ikke å fokosere så mye på. Dette er noe jeg må igjennom for å bli gravid for så å være mor for resten av mitt liv. Min elskede :-) vil mer enn gjerne "offre" begge sine baller, skjær dem gjerne vekk for at vi skal bli foreldre isammen. Men han ser gjerne, at så lenge at de henger på han så er det viktig for han at de blir pent etterpå. Han sier at dette er en viktig del av seksualfølelsen hans. Tror nok at hvist det måte skjæres i puppene mine at jeg vil at det skulle vises minst mulig. Det jeg vel synes er viktig er at vi alle som holder på med assistertbefrukting ikke må la være å ta vare på nærheten til partneren våres. Jeg er så trygg på at han er villig til offre mye mer enn det han forteller meg for at vi skal få barn at jeg ikke har noe problem med disse tankene hans. Men jeg lurer jo veldigt på om andre har opplevt noe av dette. Og helt seriøst, den testikkelen som de har skåret i ser ikke "fin" ut lenger. Hvordan går det med dere i deres forsøk? Er dere i et forsøk nå?

Har ikke kommet så langt i prosessen ennå, knasker Progynova på 13 dagen. Hvis egget (har bare ett igjen) overlever tiningen blir det sannsynligvis innsetting på tirsdag 19/12.

Urologen(sies at han er en av landets dyktigste på dette feltet), mente at vi hadde gode muligheter for å lykkes. Har også hørt om fler som har blitt gravide etter de har vært hos han(dette er i det offentlige, så jeg tror ikke han hadde utført dette viss han mente sjansene var små. Håpe, håpe)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...