Gå til innhold

Hva sier man til en venn som har mistet sin bror?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ingen nær venn, men jeg ønsker å uttrykke min medfølelse for det, å tenke å skrive en mail til ham. Men jeg sliter litt med hva jeg skal si. Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

at du hørte hva som hadde skjedd med broren, og at det var veldig trist, at du tenker på han i den tunge tiden osv, ikke alltid så mange ord som skal til.

Skrevet

Hei!

Har selv mistet min bror for noen år tilbake (1997). Husker i etttertid at mange var skeptiske/redde til hva de kunne si osv....Dette er alt etter hva som har skjedd osv...En fin ting er for meg iallefall ikke å kondolere....En klem, et blikk "jeg tenker på Dere" er ofte mer enn nok...

Ønsker deg en fredfylt jul...

Skrevet

Hei. Jeg hadde sendt et kort, hvor jeg hadde skrevet: "Tenker på deg og sender deg gode tanker! " send kortet med kjærlighet uten å ville ha noe svar. Hvis du skriver mail kan det hende du blir sittende å vente på svar, og det kan man ikke regne med å få. Gode tanker man bare vil gi uten å få noe tilbake blir allltid satt pris på.

Gode tanker til deg og!

Skrevet

"hvis du trenger/vil snakke, så vit at jeg er der"

Skrevet

Takk for gode forslag. Løsnet litt nå. Er så vanskelig å vite hva man skal si i slike situasjoner, men synes det er bedre å si noe enn ingenting. Vise at man bryr seg.

Skrevet

ja, det værste skal visstnok være hvis man later som ingenting.

husk at det er veldig lite som skal til, bare vise at man bryr seg, som du selv sier.

lykke til, flott å se at du bryr deg!

Skrevet

Da venninnen min mistet sin mor sa jeg "Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, for uansett hva jeg sier så blir det jo ikke bedre. Du skal vite at jeg synes dette er veldig trist og jeg tenker på deg hele tiden" Hun satte pris på ærligheten framfor noen høflighetsfraser. Når det var gått noen dager fikk vi snakket mer sammen. Ikke forvent noen respons med en gang for de får sikkert mange henvendelser.

Skrevet

En klæm,et kort,en blomst,en klapp på skuldra træng ikke å vær nåkka stort,-det e godt å bare vite at folk tænke på dæ å dine i en sånn ti.

Har skjøll opplevd å miste brorn min i selvmord for trettn år sia.-å det værste va at det va så mange som unngikk mæ...for dæm visste ikke ka dæm sku si å kossn æ reagerte å sørga.

Skrevet

Enig med Pilje. Har samme erfaring..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...