Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fler enn oss som styrer med den tranen eller? Det blir jo bare søl og får vi det inn i munnen hans, renner mesteparten ut igjen etterpå... Hvordan gir dere babyen tran? Noen som har prøvd å gi med sprøyte? Eller har du noen andre gode råd?

Takker for svar!!

Skrevet

Min HATET tran. Var et helvete hver gang

Du gir tran pga D-vitaminer. Jeg gikk over til D-dråper som du får kjøpt på apoteket. Dermed er hele problemet borte :o)

Skrevet

Virker ikke som om det er smaken det er heller, han bare skjønner det ikke helt liksom. Har vurdert å bytte til d-vitamindråper, men da går han jo glipp av fettsyrene i tran... Siden han ikke reagerer på smaken så tenkte jeg at det kanskje var litt dumt å bytte da...

Skrevet

Her går det også i D-vitamin dråper, men det er fordi mammaen ikke tåler lukta av tran (vi har en gulper...)

Skrevet

:o) da er det sikkert pga det er uvandt! De er vandt til å bruke tungen når de eter. Ei skje med tran skal man jo liksom ikke bruke tungen, enda noe nytt som skal læres. Anbefaler deg å fortsette å gi tran, så kommer det sikkert etterhvert.

Det er så fremmed å drikke fra skje :o)

Skrevet

Da Håkon trengte medisiner fikk vi med en liten pipette som suger 1 ml. Var veldig lett å bruke, for da kan man dytte inn litt og litt slik at det ikke blir søl. Funker med liten sprøyte også.

Skrevet

Jeg pleier å helle tranen i en smokk. LItt grining på nesa, men det glir jo ned..

Skrevet

Vi gir med en liten sprøyte. Litt søl i starten, en holdt hodet mens den andre sprøytet litt og litt. Men nå som hun er vant til det går det som en drøm. Hun gaper og svelger.... :o)

Skrevet

Her blir det også mye søl, men hun gliser godt når hun får skjeen i munnen :) Vet ikke om hun egentlig får i seg så mye, men regner med det går bedre etterhvert som hun skjønner hva skjeen er godt for... Det er ikke SÅ farlig om de ikke får i seg alt nå i begynnelsen, de må jo få tid til å venne seg til skje. Jeg velger derfor å ikke styre med sprøyte...

Skrevet

Sukk...ja enig , det med tran er et styr.

Har lyst til å gi babyen sanasol det fikk han de første ukene og smatta det i seg, men så ble resepten fra legen kun tran og nå brekker han seg hver gang.

Skrevet

Jeg tok bare litt tran på skjeen i begynnelse slik at hun skulle venne seg til å drikke fra skje. Du kan jo godt bruke noen uker til tilvenning.

Ta en ekstra liten teskje og gi i to omganger, det fungerer kjempe bra hos oss nå. Tenkte jeg skulle droppe denne trana pga sølet, men er glad jeg holdt ut… så lenge barna ikke gulper mye tror jeg tran er best, hjelper også på hjerneutviklingen har jeg lest.

Skrevet

Mine er vant med å få minifom fra skje, så her går slurper de tranen i seg :-D

Det er derimot viktig at de får det før mating, da er de sultne og alt går ned på høykant.

Bruker plastskjeer fra avent, disse er supre og det er lettere for de små barnemunnene å svelge innholdet.

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Svanine: det var jo kjempe lurt! Har ikke tenkt på å gi det til han når han er sulten. Har altid ventet litt etter måltidene itilfelle han kom til å gulpe. Men nå har han jo forsåvit ikke gulpet så mye i det siste, så det skal jeg prøve... At jeg ikke har tenkt på det før...!

Skrevet

Hei! Vi har gitt tran med skje og sprøyte.Men de siste 2-3 ukene vil hun ikke ha tran:/

Hun bare spytter det ut og lager"maske".

Nå er hun begynt å gråte også da hun kjenner det er tran.

Har ikke gitt henne på noen dager nå.Skal kjøpe tran med sitron smak å se om det blir bedre for henne:)

Andre som har byttet tran og det ble bedre da? :)

Skrevet

Ingen problem her. Vi gir henne med skje. Tar bare litt på slik at ikke munnen blir overfylt og hun spytter det ut. Så gjør vi det heller i 2 omganger. Skjeen er en siliconskje jeg fant i England, og den funker akkurat som en slikkepott rundt munnen hennes:-)

Om hun liker det eller ikke vet jeg ikke. Kommer en grimase med engang, men smiler når hun har fått det ned:-)

( forresten vanlig tran )

Skrevet

Jeg skjønner godt de som ikke vil ha tran, det smaker ikke akkurat godt..

Slik gjør vi det; Om morgenen da vi styrer på kjøkkenet og lager frokost ligger Emma Katrin på gulvet, på en matte med masse farger. Sørger for at hun ligger på ryggen og gir det da. Har alltid et papir for hånden, da:) Men hittil har dette gått veldig fint, hun liker tran, gaper så høyt hun kan. Gjort dette siden hun var 5 uker, er nå 4 mnd.

Skrevet

Gir meg skje:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...