Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Noen som vet om det er bra for bekkenet å sykle på trimsykkel? Tror jeg kanskje har begynt å få bekkenløsning, har vondt i korsryggen og litt nedover i beina.. Anonym
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 Jeg hadde bekkenløsning med nr 2 og 3. Med nr 2 spurte jeg legen om jeg burde prøve å være aktiv/trene, eller om jeg skulle ta det med ro. Legen svarte at det vet vi ikke nok om, du må prøve deg fram og kjenne etter selv. For meg fungerte forresten sykling utmerket, men har ei venninne som også hadde bekkenløsning, som ikke kunne sykle. Ellers er jo selvfølgelig anbefalingen å få en henvisning til fysioterapaut og få øvelser som forebygger/hjelper, men det vet du vel:-) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 Hei. Når man har bekkenløsning skal man forsøke å unngå de aktivitetene der man har ulik belastning, eller belastning bare på et bein. Feks utfall, lange sidesteg, lange skritt,etc. Sykling kan for mange fungere bra dersom man ikke har setet for høyt oppe og ikke har for mye motstand(må bruke mye kraft for å tråkke ned).
Søtnosmamma Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 For meg fungerer spinning veldig bra. Av og til går faktisk smertene bort når jeg begynner å spinne. Det har gått bra både med og uten mye motstand. Dette er selvfølgelig invidiuelt. Prøv!
Skilpadden Skrevet 8. desember 2006 #5 Skrevet 8. desember 2006 Jeg bruker trim-sykkel når jeg er hos fysioterapeut for å få behandling for bekkenløsning, så den kan du trygt bruke. Bare pass på at du ikke anstrenger deg for mye. Hvis du har bekkenløsning bør du gå til legen å få henvisning til fysio. Det er gratis, så greit å få med seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå