Reidis Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 En halvtime hver ettermiddag pleier jeg og datteren min (2,9 år) å kose oss med Barne-TV på NRK. Det meste har falt i smak, men selvsagt er Postman Pat, Fiffi og mummitrollet favoritter. Men når det gjelder Jul i Svingen, så er ikke det interessant i det hele tatt. Det er nok rettet til eldre barn, men jeg syns det er litt trist at de ikke har klart å treffe de små også. Noen flere som har opplevd det samme? For å se det positive i det så har vi nå rett og slett en (Barne-)TV-fri adventstid, og setter oss ned og bygger lego i stedet )
Hufsla Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 det er ikke så veldig interessant med jul i svingen her heller. Men tv-slave som han er så sitter han å følger med. Prøver å gjøre det litt interessant ved å kommentere se på hesten og lignende. Vet ikke om han skjeønner handlinga helt... Han bli tre år i februar
Finansen Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 gutten vår blir 3 om få dager.Han ELSKER jul i svingen. Han sitter som limet til tven... Han liker ikke vanlige tegneserier, men serier som pætt og fiffi + ting som har med levende barn å gjøre.
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 Slik er det her også, har 2 jenter, 2 1/2 år og 4 år, ingen av dem liker jul i svingen noe særligt, husker da jeg fortalte 4 åringen at nå begynner julekalenderen på barnetv, hun sprang ut å spurte er det nissene? men hun kom fort til bake, ganske skuffa å fortalte at det bare var jul i svingen. Så jentene mine får vente med barne tv til 25 desember.
Etaner Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 Lillegutt på 2 år og 3 mnd elsker jul i svingen. Han er glad i baren-tv til vanlig men følger sjelden med på hele sendingen. Men nå sitter han klistret i armkroken min å ser. Jeg kommenterte det til mannen min her om dagen at jeg syns det var rart at han likte det så godt. Ikke alltid godt å si hva de små liker (-:
Kaffemocca Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 sånn har vi det med guttungen på 2 også.. så kanskje to-tre min av gangen før, men nå som det er jul i svingen sitter han stille fra begynnelse til slutt...
anonymusmamma Skrevet 7. desember 2006 #7 Skrevet 7. desember 2006 Vesla vår er 2år og 9mnd og hus liker jul i svingen kjempegodt. Før ble hun ganske raskt utålmodig og løp frem og tilbake i stedet, men nå sitter vi begge to og ser på. Jeg syntes det var en koselig serie jeg.
Reidis Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 8. desember 2006 Takk for mange fine svar. Ungene har tydeligvis forskjellig smak de også, og det er jo fint. Hadde vært synd hvis 'alle' hadde følt seg utafor. Ha riktig god førjulstid )
La Perla Skrevet 8. desember 2006 #9 Skrevet 8. desember 2006 Gutten min er 2 år og 3 mnd, og liker godt tv og filmer for litt eldre barn. Han er veldig sint for at han ikke får lov til å se Harry potter, for eksmpel, hehe. Han liker filmer som "School of Rock", Shrek, Emil, Barna i Bakkebygrenda osv. Jul i svingen er også OK.
Guttemamma x 3 Skrevet 8. desember 2006 #10 Skrevet 8. desember 2006 Gutten vår på snart 2 år liker Jul i Svingen kjempegodt. I går var det spesielt bra med mye musikk. Sto og dansa foran TV-en.
2høstjenter og 1sommergutt Skrevet 8. desember 2006 #11 Skrevet 8. desember 2006 Jenta vår på 2 ser litt på Jul i Svingen, men blir fort lei. Da maser hun om å sette på dvd'en med Lille rød traktor isteden. Litt synd egentlig, for selv synes jeg Jul i Svingen er en koselig serie. Men men...Neste år vil hun kanskje like julekalenderen på tv bedre :-)
Fraulein Skrevet 8. desember 2006 #12 Skrevet 8. desember 2006 Mine gutter på 2,4 år og 5,3 år elsker Jul i svingen begge to. Eldstemann har kalenderen som hører til og suns det er spennende å finne svaret på dagens nøtt.
KamaSutra -18 dager til termin Skrevet 9. desember 2006 #13 Skrevet 9. desember 2006 Jenta vår er 2 år og 2 mnd. Hun elsker Jul i Svingen. Men personlig foretrekker jeg heller Jul i skomakergata ;o)
Elisabeth21 Skrevet 10. desember 2006 #14 Skrevet 10. desember 2006 Jeg foretrekker skomakergata jeg å,har til og med fått tak i dvd'ene til hele serien.
KatrineS Skrevet 11. desember 2006 #15 Skrevet 11. desember 2006 Dattera mi på to og et halvt år snakker om jul i svingen fra jeg henter henne i barnehagen! Og sitter uten å røre en finger i en halv time. Deilig! Men hun blir veldig skuffa når det er over da..
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #16 Skrevet 11. desember 2006 Poden vår (2 og 1/2 år) ser ut til å like Jul i Svingen LANGT bedre enn han liker "vanlig" barne-tv. Han klarer stort sett ikke sitte stille lenge nok til å se yndlingsserien sin engang (Postman Pat) - enda det varer bare ca 10 minutter ellerno sånt!? Men jul i svingen har han faktisk sett fra ende til annen alle de 3 dagene han har sett på... bank i bordet!! (Han er IKKE tv-slave, så langt fra som man kan komme, trur jeg...) )
Snupidupi Skrevet 12. desember 2006 #17 Skrevet 12. desember 2006 Hm... frøkna på to og et halvt år syns vældi om Jul i svingen... det gjør mammaen og pappaen også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå