Gå til innhold

Juni: - og så var jeg alenemor...


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

- i 2 uker mens pappaen er i utlandet på jobb. Litt skremmende, men håper det går bra, selv om det nok blir slitsomt! Det er ei vilter, høylytt og rastløs lita prinsesse vi har :D Det vikrigste er uansett at nettene går relativt knirkefritt

 

Er det noen her i juniklubben som er ordentlige alenemødre, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff der skremte du me...det de går så bra så...e e ofte gressenke. min fyr reise mye bort gjennom jobben. dæ e faktisk litt godt og :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "alenemor" 14 dager i måneden pga jobbsituasjonen til mannen min, og det var ganske tøft i starten. Tulla vår sov praktisk talt ikke de 3 første månedene, så den tiden husker jeg lite av ;o)

 

Men etterhvert har det gått bedre og bedre. Forsøker å gjøre storhandel og andre masete ting når mannen er hjemme. Forbereder enkle middager til meg selv i fryseren, og passer på å ha det jeg trenger i hus. Nå bor jeg veldig sentralt, så take away har det vel blitt litt oftere enn jeg hadde tenkt...:)

Ellers går jeg å legger meg når hun gjør det de dagene jeg er ekstra trøtt.

Man finner en rutine som funker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt å ha mannen bortreist så ofte&lenge! Hva jobber han med?

 

Lurt å shoppe inn en del på forhånd. Har gjort det her også.

Og når jeg ønsker litt pusterom og "fri" må jeg gå trilletur, så det blir en så lang tur som jeg orker hver dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er vel blitt vant til det etter noen år sammen:) Han flyr, og har som sagt lange perioder borte. Synes det har vært tøffere nå etter vi fikk barn, men man finner en rutine som sagt.

Jeg går også masse turer, er på babysvømming, mammagruppe osv osv. For meg har det vært veldig viktig å få et "liv" utenom, selv om han er borte. Det ville blitt for slitsomt om jeg skulle holde alt på vent til han kom hjem hver gang.

 

Men som sagt; 2 uker fikser du fint:) bare husk å få nok søvn og litt tid bare til deg selv etter jenta di har lagt seg:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også godt til det å være alenemamma i perioder. Samboeren min jobber som analytiker i et konsulentfirma, og reiser en del med jobben. Og når han ikke er på reise jobber han stort sett overtid. I starten (da tuppa var to mnd.) var det en stor overgang, men jeg begynner å bli vant til det nå. Nå som jeg er i permisjon kan jeg jo reise på besøk til familie og venner, og får lurt til meg litt avlastning på den måten. Tenker tilbake på den første tiden jeg skulle klare meg alene med henne og husker at jeg rett og slett hadde panikk for det. Var helt overbevist om at jeg ikke klarte opp i alt selv. Fra å ha vært to om oppgavene i over to måneder, dro han på kurs til Chicago i tre uker. Men det utrolig hva man får til når man må. Og nå som hun er blitt eldre synes jeg det går greit. Har flyttet til et sted hvor det er gode tilbud til småbarnsforeldre (babykino, babysang, barselgrupper osv.). Vi flyttet til Oslo i høst og jeg kjente ingen her med småbarn, så uten disse tilbudene hadde tilværelsen vært ensom når jeg har henne alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir kanskje " alenemamma " på nyåret hvis sambo ikke får fritak fra Heimeværnet. Men det skal gå bra selv om han må inn da, det er ikke langt unna, kanskje får han til og med komme hjem hver dag :) Vil ikke at han skal gå glipp av mye tid sammen med Teodor :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med dette at mennene våre skal gå glipp av viktige øyeblikk. Vet at mannen min synes det er trist til tider. Vi har heller ingen famile der vi bor, så her brukes kamera og video flittig. Besteforeldre får videosnutter og bilder stadig vekk i posten, og det vet jeg de setter pris på.

 

Her om dagen bestemte jenta vår seg for å begynne å åle (har ikke vært spesielt tidlig ute med å rulle/ligge på magen osv) - bakover vel og merke, men dog!

Så jeg kastet meg over videokameraet slik at mannen min fikk titte når han kom hjem. Så man får kompensere der man kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver og å filme og ta bilder en del så mannen skal få se når han kommer hjem igjen. Han er borte 4 uker om gangen, og han synes det blir vanskeligere og vanskeligere å dra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en vaskeekte alenemamma =) Det går veldig bra! Så lenge man er innstillt på at det skal fungere tror jeg nok det gjør det. Har bare lilletulla, og vi kooooser oss sammen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...