Gå til innhold

Ble ingen baby på oss i dag likevel :-(

Anbefalte innlegg

Vi var nr. 3 i køen men det var helt kaos på Føde B på Ullevål (kanskje det var "Bekkeblom" som kom vaggende inn i 11-tiden og lå og vrælte og ulte i bassenget på rommet ved siden av meg da jeg ble flyttet på gangen ?) masse fødsler og en del akutte ting, bl. et akutt snitt de måtte ta innimellom og en vakuum-greie som ikke gikk så bra for mor (ble trillet opp på operasjon etter at baby var ute) så kirurgen kom og beklaget til oss kl 13 og sa vi dessverre måtte forskyves til imorgen.

Men da får jeg til gjengjeld komme først (etter event. akutte ting selvsagt) på morgenen!!

Så da var det Klyx, og veneflon, desinfiserende dusj og 14 timers faste til ingen nytte....

Var så sulten som en hauk der vi satt på gangen (de trengte alle rom pga stor pågang, hadde hatt seks fødsler bare på den avdelingen i natt! og fire fødsler var i full gang mens vi var der)

Hjalp ikke stort på sulten å få 1,5 liter med glukose-drypp akkurat..

Fikk skikkelig nedtur på et tidspunkt der, begynte å gråte og min elskede måtte trå til og trøste.

Var liksom hyling og fødsler og nyfødte babyer overalt på alle kanter, og der satt vi og ikke hadde rom og ikke visste om vi engang kom inn i dag og båren jeg lå på var ødelagt og jeg var sulten og alt var plutselig bare fælt...

Utrolig sær opplevelse å sitte å høre på at andre har så vondt!

Men nå er vi hjemme igjen, må styre med ny barnevakt for jentungen til imorgen, nytt klyster, ny faste, og alt må repeteres imorgen (de satte heldigvis ikke kateter på meg - da det var såpass lenge til jeg skulle opereres, det er kjipt å få to ganger)

Men imorgen nekter jeg å dra fra sykehuset uten baby altså !!

:-)

Ha en fin føde-kveld alle sammen, anbefaler ikke å dra opp på Ullevål i dag hvis det ikke er krise - pga fullmånen har de fulltopp ;-)

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...