Gå til innhold

Film om lesbiske som får barn på ZTV i kveld

Anbefalte innlegg

Ville bare tipse om at kl 21.30 på ZTV sender de filmen

"Retten til familie" (what makes a family) om Janine Nielssen og hennes lesbiske kjæreste Sandy Cataldi (hehe...begge to er vel lesbiske får vi anta,siden de er kjærester...?) som får barn,og Janine føler at hun endelig har funnet lykken i sitt liv. Fem år senere dør Sandy,og hennes beregnende foreldre søker om foreldreretten bak Janines rygg. Dermed begynner den vanskelige kampen om foreldreretten. Med Brooke Shields,Anne Maera,Whoopi Goldberg. Am.drama fra 2001.....det er dette som sto som omtale av filmen i kveldens program..aner ikke noe mer om den,men den er vel verdt å få med seg kanskje? Vi skal i alle fall det ;-)

Fortsetter under...

Wow, for en film. Hormonell som jeg er så gråt jeg omtrent fra begynnelse til slutt. Nå fikk vi plutselig mer giv til å ta tak i adopsjonssaken vår, for dette er noe som faktisk kan skje i vår familie. Jeg er biologisk mor, om min mor igjen er akurat som bestemoren i denne filmen. Hun kunne glatt krevd omsorgen for jenta vår. Og hun er ikke fyllt femti ennå engang så myndighetene kunne faktisk vurdert det som en løsning. Nei skrekk og gru. Nå skal de papirene avgårde. Fatter ikke at det skal være så pes for oss og bare få det unna, vi skyver det fremfor oss på en måte..??!!

Ja, det var en fin film og en nydlig lita jente de fikk. Trist med moren som døde og alt styret om foreldreretten. Heldigvis ordnet det seg så jenta fikk komme tilbake og bo hos mor nr 2 tilslutt. Den var visst bygget på en sann historie og saken var ganske spesiell fordi Florida er/var den eneste staten med lover som sier at homofile ikke kunne adoptere og at blodsbånd teller mest. Men dommeren (som egentlig ikke syntes at lesbiske burde få barn i det hele tatt!) vurderte at siden jenta allerede var født og så på medmoren som sin mamma, så var det til barnets beste å få fortsette å bo med henne.

Det er en tankevekker for oss lesbiske som viser viktigheten av å få papirene i orden, ellers er man helt prisgitt dommerens personlige meninger.....

Håper saken går like greit for oss som for kona til kona hvis vi får baby, det må være deilig å være ferdig med det og vite at man har sikret barnet sitt i tilfelle noe slikt skulle skje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...