Gå til innhold

Dere med Streptokokk B se hit litt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere fått påvist dette? Har dere bedt om en ekstra GU for dette eller? Bare lurer jeg siden min lege el jordmor ikke har nevnt noe om dette..

Please svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på gu pga mistanke om soppinfeksjon rundt uke 30. Legen tok strep-B-prøve av meg uten at jeg ba om det eller noe... fikk vite på oppfølgingstimen at det var påvist, han hadde printa ut prøveresultatene og ba meg oppbevare dem sammen med helsekortet så sykehuset visste om det til fødsel :)

Skrevet

oki:-)

Men hadde du testet deg for dette senere i svangerskapet uansett?

Må si jeg blir litt bekymret av dette jeg, men tenker sånn at det er ingen hensikt å ha unødvendig bekymringer og derfor ikke ta testen.

Hva hadde du gjort?

Skrevet

Tja, si det... nå har jo 1/3 av alle gravide strep-B i skjeden under fødsel uansett. Og jeg er VELDIG skeptisk til overforbruket av antibiotika i den vestlige verden. Hvis en tar antibiotikakur i svangerskapet så risikrerer en bare at bakterien kommer tilbake før fødsel - og da er den kanskje blitt immun mot antibiotika... Siden jeg ikke har strepB i urinen men bare i skjeden, og jeg ikke har et eneste symptom på infeksjon, vil de ikke behandle meg, siden sjansen for smitte til barnet dermed er så liten.. Men de er veldig obs på eventuelle symptomer både hos meg og barnet under og etter fødsel, og kommer til å ta ekstra blodprøver av oss begge. Greit at de følger med syns jeg :)

Skrevet

jeg ble sjekket på sykehuset når jeg var inne i uke 22 m masse kynnere.. jeg skal tilbake til tirsdagen og ta en ny test da, er i uke 36 da.. men du an be om det har jeg lest

Skrevet

Jeg var hos legen grunnet en del utflod og da ble det bla.a tatt en slik test som da viste seg å være positiv. Jeg ba ikke om denne testen da, legen tok den uten at jeg spurte spesifikt om denne. Jeg vet at noen leger og jordmødre er imot å teste for dette.fikk beskjed om å ta med testresultatet på føden. Vet ikke om jeg får antibiotika under fødsel.

Skrevet

jeg har bestilt time til det neste uke..... Ble så skeptisk ette rå ha hørt så mye om det... Har ingen tegn på at jeg evt kan ha det... Vil bare være sikker....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...